به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مسعود نصرتی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: انتشار این اوراق مشارکت از اعتبارات بند (د) تبصره (5) قانون بودجه سال 97، از سوی وزیر کشور به بانک مرکزی معرفی شده است.
وی افزود: بعد از طی مراحل بعدی فرایند انتشار شامل تایید بانک مرکزی و انتخاب بانک عامل نسبت به انتشار اوراق مشارکت اقدام می شود.
نصرتی گفت: تضمین بازپرداخت 50‌ درصد اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های حمل‌و نقل شهری نیز بر عهده دولت گذاشته‌ شده است.
وی با بیان اینکه با صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط وزارت کشور، ‌در عمل کار شهرداری شروع ‌شده است، تاکید کرد: شهرداری‌ها باید در انجام فرایندهای بعدی شامل قرارداد با بانک عامل و شرکت‌های تامین سرمایه، پیگیری تضمین 50 درصد سهم دولت، تسویه ‌حساب اوراق منتشرشده سال های گذشته دقت و سرعت عمل مناسبی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی قطار شهری تبریز از حدود 15 سال قبل آغاز شده و در زمان حاضر 12 کیلومتر از مسیر 18 کیلومتری خط اول آن با صرف یک هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در حال بهره برداری است.
برای افتتاح 6 کیلومتر باقی مانده خط اول قطار شهری تبریز نیز 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و امید می رود این بخش نیز با تزریق به موقع اعتبارات از سوی دولت و شهرداری تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز نیز تاکنون 500 میلیارد تومان هزینه شده است و این خط نیز 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.