مجید خدابخش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید ارایه و اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی استان در یک سال گذشته 13 هزار میلیارد ریال بوده است و در این مدت 270 مجوز ایجاد واحد جدید و 230 مجوز توسعه صادرات نیز شده است.
وی افزود: بعد از نوسانات ارزی اخیر که موجب مشکلاتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی شد، بازدیدها و جلسات مکرری در محل واحدهای تولیدی داشتیم و با حضور مدیران اجرایی تلاش کردیم این مشکلات را حل کنیم.
خدابخش با تاکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاران جدید به نوع رفتاری که با واحدهای تولیدی موجود می ‌شود، بستگی دارد و بر این اساس وظیفه داریم 24 ساعته در کنار این واحدها باشیم، گفت: با هماهنگی‌هایی که با گمرک انجام شده است واحدهای صنعتی و تولیدی استان مشکلی در واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات ندارند.
وی یکی از اتفاقات مهم در حوزه تولید و صنعت استان را اجرای طرح تولید گازوئیل یورو5 در پالایشگاه تبریز اعلام کرد که گام بزرگی در جهت کاهش آلودگی هواست و قابلیت صادراتی هم دارد.
خدابخش اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری 42 میلیون یورویی و ظرفیت تولید سه میلیون لیتر در روزهای آینده به بهره‌ برداری می ‌رسد.
وی از گشایش خط اعتباری به میزان 400 میلیون یورو برای پروژه ذوب مس در مجتمع سونگون ورزقان خبر داد و گفت: اجرای این طرح یکی از آرزوهای ما بود که با بهره ‌برداری از آن کنسانتره مس به صورت 100 درصد در مجتمع سونگون ذوب و کاتد مس برای صنایع پایین‌ دستی استفاده خواهد شد.
خدابخش میزان تسهیلات ارائه شده به واحدهای تولیدی استان طی یک سال اخیر را حدود 12 هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات در راستای حفظ اشتغال و حمایت از کالای داخلی تدبیر درستی بود.
وی به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی اشاره کرد و با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی یکی از الزامات توسعه گردشگری است، گفت: در این راستا چندین پروژه مهم راه ‌سازی و همچنین احداث هتل در حال اجرا است.
خدابخش افزود: هم‌ اکنون تعداد هفت هتل در شهر تبریز در دست ساخت است که بخش قابل توجهی از کمبودها در این حوزه را برطرف خواهد کرد.
وی یادآور شد: در کنار این اقدامات سخت‌افزاری، بخش اصلی توسعه صنعت گردشگری که جذب گردشگر است توسط تورگردان‌ها و آژانس‌های مسافرتی انجام می شود که در این راستا مشوق‌هایی از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: اتفاق مهمی که در جریان رویداد تبریز 2018 قرار بود بیفتد معرفی قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی تبریز در سطح دنیا بود که به مناسبت‌های مختلف این هدف مهم را پیگیری کردیم که برگزاری همایش‌های مختلف ملی و بین‌المللی از جمله این اقدامات است.
خدابخش آغاز اجرای 29 طرح بوم ‌گردی روستایی با مشارکت بخش خصوصی را از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان بیان کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها حوزه صنایع دستی و اشتغال در این حوزه را متحول خواهد کرد.
استاندار آذربایجان شرقی به اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان داریم که باید افزایش یابد.
خدابخش افزود: هم‌اکنون یک بیمارستان هزار تخت‌خوابی با مشارکت بخش خصوصی، بیمارستان 550 تخت‌خوابی کودکان توسط آقای مردانی آذر و بیمارستان 250 تخت‌خوابی سرطانی توسط آقای نوبری در تبریز در حال احداث است که اینها علاوه بر بیمارستان‌های دولتی است که احداث می‌شود.
به گفته وی طی یک سال اخیر به میزان چهار هزار و میلیارد ریال امکانات از جمله 110 دستگاه آمبولانس در بین شهرستان‌های استان توزیع شده و 54 پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام شده‌اند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.