به گزارش ایرنا، علی عباسی روز یکشنبه در نشست علنی این شورا افزود: وضعیت مراغه از نظر فضای سبز و وجود پارک ها متناسب است اما نباید به این میزان اکتفا شود و باید با توسعه فضای سبز و تامین امنیت پارک ها، زمینه شادی و نشاط مردم را فراهم کرد.
وی از اطلاع رسانی اصحاب رسانی از عملکرد شورای شهر و شهرداری تقدیر کرد و گفت: حضور اصحاب رسانه به عنوان همکاران و بازوان اطلاع رسانی شهرداری و شورای شهر در روند خدمت به مردم تاثیر چشمگیری دارد.
مرتضی باستانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: به همت خیرین، بیمارستان شیمی درمانی در مراغه احداث خواهد شد.
وی افزود: در جلساتی که با خیران در روزهای گذشته برگزار شد خیران قول دادند تا این بیمارستان تخصصی را برای بیماران شیمی درمانی مراغه و شهرستان های همجوار راه انداری کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این جلسه به برگزاری کنگره ها و همایش های بین المللی و ملی در مراغه اشاره کرد و گفت: این رویدادها در جذب گردشگر علمی و معرفی پتانسیل های شهر مراغه به کشورهای دیگر بسیار تاثیرگذار است.
ناظم عزیزی اضافه کرد: به گفته میهمانان داخلی و خارجی کنگره بین المللی زیست شناسی، برگزاری این کنگره به میزبانی دانشگاه مراغه در طول 30 سال اخیر حرکتی بی نظیر بوده است.
وی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تجهیز پارک های مخصوص بانوان نیز خبر داد و گفت: با هماهنگی های انجام شده با سرمایه گذار بخش خصوصی، تجهیزات بازی برای استفاده بانوان در پارک های مراغه نصب خواهد شد.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز در این جلسه به نقش اساسی سازمان توسعه پایدار فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: بهسازی و مرمت بافت های فرسوده شهری و توسعه پایدار سکونت گاه های غیررسمی و ترمیم آنها از اصلی ترین نقش های این سازمان است.
احمد ملکی اضافه کرد: رفاه خدماتی در هر منطقه موجب رونق اقتصاد و ایجاد درآمد پایدار در آن منطقه می شود.
وی به کلنگ زنی عملیات اجرایی دو طرح عمران شهری در مراغه شامل مجتمع خدماتی و رفاهی شهروند و طرح بهسازی مسیل عشرت آباد همزمان با هفته دولت اشاره کرد و گفت: استفاده از امکانات موجود منطقه، ایجاد درآمد پایدار برای اهالی منطقه و تقویت زیرساختی اقتصاد منطقه از مهمترین دلایل شورای شهر برای آغاز این طرح ها در این مناطق است.
وی به هفته دولت و اجرای طرح میز خدمت در دستگاه های اجرایی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع به عنوان اصل مهم در حقوق شهروندی در نهایت موجب رضایت مردم می شود.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.