معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به وجود ۱۰۰ مکان گردشگری در بستان آباد، این شهرستان می‌تواند به قطب گردشگری استان تبدیل شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در مراسم جشن ثبت ملی فطیر بستان آباد که در پارک صبا این شهرستان برگزار شد، خاطر نشان کرد: ثبت ملی فطیر سنتی یک رویداد فرهنگی بزرگ برای بستان آباد است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ثبت ملی در حوزه های مختلف در سطح استان باشیم.    
فرماندار بستان آباد نیز در این مراسم گفت: پخت فطیر در بستان آباد قدمت چند صد ساله دارد و در این منطقه بیش از 100 واحد فطیر پزی به مردم و مسافران خدمات ارایه می‌دهند. 
سید علی حسینی موسوی افزود: فطیر بستان آباد علاوه بر داخل ایران در خارج از مرزها مانند کشورهای چین، جمهوری آذربایجان، ترکیه و چندین کشور دیگر نیز طرفدار دارد.     وی یادآور شد: دیار بستان آباد به واسطه شعرهای شهریار زبانزد عام و خاص مردم است؛ چرا که شعر های این شاعر نامی کشورمان به 80 زبان دنیا ترجمه شده و در دانشگاه‌های بزرگ تدریس می‌شود.    
حسینی موسوی ادامه داد: ثبت ملی فطیر سنتی به اقتصاد منطقه کمک می‌کند، اما باید روش پخت سنتی این محصول استراتژیک حفظ شود و به طور کل ماشینی نشود.    
وی اظهار کرد: مرمت خانه پدری استاد شهریار، آسفالت مسیر 6 کیلومتری روستای خشکناب و ترمیم حمام قدیمی قره چمن در دستور کار فرمانداری بستان آباد قرار گرفته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.     
وی از ثبت ملی مراسم حیدر بابا خوانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما منتظر ثبت ملی شعرها و ساز و آواز خسته قاسم که از شاعران ملی و قدیمی این منطقه است، هستیم و در یک مراسم دیگر از آثار بر جسته این بزرگوار فقید رونمایی خواهیم کرد.     
نماینده مردم بستان آباد در مجلس نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: منطقه بستان آباد نگین استان آذربایجان شرقی است و باید به جایگاه واقعی خود برسد و ما می‌خواهیم از طریق دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این شهر، رونق را به شهرستان بستان آباد برگردانیم.     
محمد وحدتی یاد آور شد: بستان آباد دارای سرمایه های ملی و عظیم است و پتانسیل های فراوانی برای پیشرفت دارد از این رو با ثبت ملی فطیر، زمینه برای رونق منطقه فراهم شده است.    
وی افزود: در طول 29 ماه گذشته نزدیک به 1500 میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن بستان آباد اعتبار اختصاص یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.