مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رسالت هنر را تبیین عینی و ایجاد رشد و کمال برای جوامع انسانی دانست و گفت: هنر کلید فهم زندگی است و هنرمند توانا کسی است که تاثیر می‌گیرد و تاثیر می‌گذارد.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان،اظهار کرد: هنرمند با قدرتش و خلاقیتی که دارد در جامعه، تغییری در راستای معنا و مفهومی ایجاد می‌کند. 
وی ضمن قدردانی از زحمات اساتید و جوانان هنرمند طی چهار روز برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در سالی که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، شاهد برگزاری رویداد بزرگ و مهمی در عرصه هنر کشور هستیم و این امر نشان دهنده‌ی ظرفیت بالای تبریز برای میزبانی رویدادهای هنری است.
وی افزود:‌ یکی از مهم‌ترین تاثیرات هنرهای تجسمی بر جامعه، خلق آثاری است که مخاطب را به فکر وادار کند و نگاه مردم را به سمتی سوق دهد که حساس‌تر گام بردارند و نسبت به سلامت جامعه احساس مسئولیت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از حضور اساتید برجسته هنری کشور به جهت حضور در این رویداد، تقدیر کرد و گفت: اساتید بزرگوار و برجسته کشور که محل اتکا ما در عرصه فرهنگ و هنر هستند در این رویداد کنار ما بودند و در راستای کسب موفقیت و تجربه‌های عمیق‌تر جوانان یاری گر آن‌ها بودند.
وی افزود: شرکت کنندگان جوان این رویداد از سراسر ایران بزرگ گردهم آمدند و خلاقیت‌های خود را به عرضه گذاشتند، بدون شک طراوت ذهن و فکر جوانان روند این رویداد را قوت بخشید.
محمدپور در پایان با اشاره به این‌که نوآوری و خلاقیت آثار هنرمندان این دوره، فرآیند داوری را سخت کرده بود، ادامه داد: هنرمندان جوان با کارهای خلاق خود این جشنواره را به رویداد عظیم هنری کشور تبدیل کردند و داوری را برای اساتید و داوران سخت‌تر کردند، چراکه آثار ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار بودند.
براساس این گزارش بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با حضور یکصد هنرمند جوان در 9 رشته‌ی هنری از بیست و ششم تا سی‌ام مردادماه جاری در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.