مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر کودک مرندی در بهزیستی نگهداری می‌شود، گفت: در صورت تشخیص و حکم دادگاه مبنی بر صلاحیت خانواده‌ کودک مرندی، او به مادرش تحویل داده می‌شود.    محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص فیلم انتشار یافته در فضای مجازی مبنی برتقاضای مادر کودک مرندی جهت نگهداری فرزندش، اظهار کرد: طبق تصمیم دستگاه قضایی، در حال حاضر کودک مرندی به طور موقت توسط بهزیستی نگهداری می‌شود و از وضعیت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار است.
 وی با تاکید بر این‌که بهزیستی فقط با حکم دادگاه می‌تواند کودک را به مادرش تحویل دهد، افزود: با توجه به وجود اختلافات خانوادگی و سابقه‌ی کودک آزاری توسط پدر این کودک، قطعا کودک در چنین شرایطی به خانواده تحویل داده نمی‌شود چرا که در چنین شرایطی کودک مجددا دچار مشکل می‌شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: اکنون ما وضعیت را بررسی می‌کنیم و اگر مادر از شرایط مساعد و نگهداری برخوردار باشد با حکم دادگاه می‌توان کودک را به نزد وی بازگرداند.
وی ادامه داد: حتی اگر دادگاه کودک را به خانواده‌اش تحویل داد، باید بعد از مدتی وضعیت کودک مجددا بررسی شود تا مواردی  مانند کودک آزاری و کودک دزدی تکرار نشود.
ارشدزاده با بیان این‌که در حال حاضر امکان کودک دزدی توسط پدر کودک وجود دارد، افزود: با توجه به این‌که پدر و مادر این کودک طلاق گرفته اند و پدر نیز دچار اعتیاد است، به همین دلیل خانواده دچار اختلاف بوده و احتمال مجدد این اقدام وجود دارد که پدر، کودک را به عنوان ابزار قرار داده و با استفاده از احساسات مادر، او  را به بازگشت به زندگی مشترک، مجبور کند.
گفتنی است؛ هفته گذشته ویدئویی دلخراشی از آزار و اذیت کودکی توسط پدرش در یکی از روستاهای مرند، در فضای مجاز منتشر شد که به دنبال آن، کودک توسط ماموران نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی پیدا و طبق حکم دادگاه به بهزیستی استان تحویل داده شد..
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.