مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، افزود: هم اکنون کالاهایی وجود دارد که از 13 سال پیش به‌ عنوان کالای قاچاق یا متروکه در انبارهای سازمان اموال تملیکی نگهداری می ‌شود که چنین وضعیتی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
وی اظهار داشت: طولانی بودن روند تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه یک اشکال اساسی است که باید به مراجع تصمیم ‌گیر اعلام شود تا به زودی این کالاها تعیین تکلیف شوند.
خدابخش ادامه داد: بازنگری و سامان ‌دهی روند تعیین تکلیف این کالاها بسیار ضروری است.
وی افزود: باید ساز و کاری تعریف شود که تکلیف این کالاها در سریع ‌ترین زمان مشخص شود تا هزینه اضافی از بابت نگهداری این کالاها بر دولت تحمیل نشود.
خدابخش اضافه کرد: کالاهای فاسد شدنی قاچاق بدون اینکه به انبارهای سازمان اموال تملیکی منتقل شود، باید بلافاصله توسط سازمان‌های کاشف منهدم و معدوم شوند.
استاندار آذربایجان شرقی، اتصال سامانه‌های کنترل کالای همراه مسافر را یکی از راهکار‌های رصد کالا و پیشگیری از قاچاق بیان کرد و با تاکید بر تسریع در تحقق این امر، از سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس خواست نسبت به اتصال سامانه کالای همراه مسافر به سامانه گمرک اقدام کند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.