میکائیل نظری امروز یکشنبه در دیدار با حسین ساجدی، مدیر موزه صدا در تبریز، اظهار داشت: گنجینه های بی بدیل هنری که با تلاش های شما گردآوری شده است، بخشی از تاریخ فرهنگ و هنر این دیار به شمار می رود که هویت تاریخی تبریز را به نمایش گذاشته است.
وی افزود: مایه مسرت است که فردی چون شما، با تلاش و پشتکار مثال زدنی و طی چند سال، میراث گرانبهای هنرمندان و اساتید موسیقی را جمع آوری کرده و توانسته آنها را در قالب موزه ای به نمایش بگذارد.
حسین ساجدی نیز با بیان اینکه حفظ میراث فرهنگی، وظیفه همه شهروندان است، اظهار داشت: خرسندم که زمینه ای فراهم شد تا ارزشمندترین داشته های اساتید این مرز و بوم را گردآوری و برای مخاطبان و شهروندان ارایه کنم.
وی افزود: این موزه بخشی از هویت فرهنگی و هنری موسیقی تبریز را به نمایش گذاشته است، هویتی که به تدریج فراموش شده و بزرگان و مفاخرش از یادها رفتند.
ساجدی گفت: متاسفانه بخش عظیمی از موسیقی ایرانی که به هنرمندان موسیقی تبریز اختصاص داشت، دچار بی مهری و فراموشی شده و جایگزین هایی نامناسب به جای آن ظهور کرده اند.
مدیر موزه صدا در تبریز خاطرنشان کرد: در این موزه تلاش خواهیم کرد ضمن نمایش آلات موسیقی و میراث اساتید بزرگ موسیقی تبریز، کارگاه های تخصصی با رویکرد موسیقی برگزار نماییم تا به سهم خود در معرفی موسیقی جامه عمل بپوشانیم.
به گزارش ایرنا، موزه صدا و موسیقی، نخستین موزه تخصصی است که در سال 1397، تاسیس شد.
این موزه در خیابان تربیت، کوچه کرباسی، خانه تاریخی امیرپرویز مستقر است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.