به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرتضی آبدار در مراسم افتتاح رویداد فرهنگی کاروانسرای یام مرند با اشاره به سیاست های سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی که برای معرفی شهرها و کشورها استفاده می کنند موضوع برگزاری رویدادهاست.
وی با بیان اینکه منطقه آذربایجان در حوزه گردشگری ایران و جهان به نحو شایسته معرفی نشده است، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در یک برنامه 5 ساله پنج شهر را از 5 کشور مختلف انتخاب کردند که در سال 2018 تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شد.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا با مشخص شدن مسیرهای مهم تبریز 2018، مسیر تبریز - مرند – جلفا به عنوان یکی از آن مسیرها انتخاب شد.
وی کاروانسرای یام را یک بنای تاریخی با قدمت بیش از 500 سال بیان کرد و گفت: کاروانسرای یام برای اولین بار در سال 1387 توسط سازمان میراث فرهنگی کاملا بازسازی و احیا شد.
آبدار یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه گردشگری شهرستان مرند، صنایع دستی منطقه یکی از توانمندی های آن است که در جهت معرفی آن نمایشگاه ها، سمینارها و همایش های متعددی از جمله رویداد فرهنگی کاروانسرای یام از طرف سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود.
وی گفت: در اوایل امسال در سمینار جهانی جاده ابریشم که در چین برگزار شد با توجه به درخواست نمایندگان ایران، برگزاری سمینار بین المللی جاده ابریشم به ایران و هتل کارونسرای یام سپرده شد که امسال با حضور کشورهای حاضر در سمینار در شهرستان مرند برگزار می شود.
آبدار ضمن تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی اظهار داشت: اکنون در این کاروانسرا که تبدیل به یک مرکز فرهنگی شده برای 120 نفر بطور مستقیم و 320 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده و این بخاطر ورود بخش خصوصی است.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.