حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز با اشاره به عضویت ایالات متحده آمریکا و ترکیه در ناتو و همکاری های امنیتی این دو کشور در سال های طولانی، افزود: اینکه در چنین شرایطی رییس جمهوری آمریکا به دلیل خوی استکباری، ترکیه هم پیمان خود را نیز مورد تحریم و فشارهای اقتصادی قرار می دهد، بیانگر روح استکباری دولتمردان ایالات متحده است.
وی اظهار داشت: این اقدام آمریکا به دلیل افول قدرت و سقوط جایگاه بین المللی این کشور است که باعث شده تا اقدام به کارهای غیرقانونی کند که تحریم ترکیه نیز جزو این اقدامات است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز هیچ کشوری جز چند کشور مستبد منطقه از سیاست های آمریکا حمایت نمی کنند، یادآور شد: روز به روز شاهد شکست سیاست های خصمانه و متناقض آمریکا در منطقه غرب آسیا و جهان هستیم.
وی تحریم های اقتصادی را تنها ابزار آمریکا برای دست یابی به اهداف شوم خود در کشورهای مختلف از جمله ایران دانست و گفت: در تحریم‌های ایران مسوولان آمریکایی به جنگ روانی روی آورده‌اند که با بصیرت و هوشیاری مردم و اقدامات موثر و سریع دولتمردان با شکست روبرو خواهد شد.
آل هاشم ادامه داد: اقدامات خوبی از سوی مسوولان اجرایی و قضایی از جمله سیاست ارزی و بسته‌های حمایتی با هدف تسریع در برخورد با اخلالگران اقتصادی تصویب و پیش‌بینی شده که امید است با پیگیری موثر آنها، هر چه سریع‌تر شاهد بهتر شدن وضعیت اقتصادی باشیم.
وی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته، اظهار داشت: ایشان بیانات مهمی در خصوص موضوعات اصلی ایراد فرمودند که از جمله آنها تشریح واقعیت‌ها و پشت پرده راهبردهای آمریکا در شرایط کنونی است و موضوع تحریم و فشار آمریکا در اقتصاد کشور و تهدید جنگ و طرح موضوع مذاکره از اهم صحبت‌های رهبری بود.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: متاسفانه همزمانی تحریم با تهدید نظامی و طرح موضوع مذاکره موجب شد برخی افراد به مذاکره با آمریکا بپردازند، اما واقعیت همان طور که رهبر انقلاب اشاره کردند، این است که یک جنگ روانی به راه افتاده و هدف این اقدامات با پشتوانه رسانه‌ای قوی شکل گرفته است تا با ایجاد هراس در برخی مسوولان و مردم فضای ترس و دو قطبی جنگ روانی ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه تاریخ معاصر ایران مملو از تجربه عدم اعتماد به آمریکاست، یادآور شد: برجام نیز یکی از آن تجارب است که نشان می‌ دهد آمریکا غیرقابل اعتماد است و رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت و قاطعیت تکلیف را مشخص کرده و فرمودند نه جنگی رخ خواهد داد و نه با آمریکا مذاکره‌ای خواهیم داشت.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.