محمدجعفر علیزاده روز پنجشنبه در بازدید از بیمارستان سینای مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز درمانی با حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار ساخته شده و در سالجاری به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون سه بیمارستان در شهرستان های بانه، بروجرد و قرچک به بهره برداری رسیده و 9 بیمارستان دیگر نیز در حال تجهیز است که به زودی افتتاح خواهند شد.
وی اضافه کرد: توسعه بخش درمان و بهداشت در قالب مصوبات کمیته های مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت با در نظر گرفتن اعتبارات مورد نیاز انجام می شود.
علیزاده با اشاره به روند پایانی فاز اول بیمارستان سینای مراغه گفت: این فاز از این بیمارستان در قالب 130 تخت با 460 میلیارد ریال به اتمام رسیده و تحویل وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شده و در زمان حاضر در مراحل پایانی تجهیز قرار دارد.
وی افزود: با توجه به نیازهای این شهرستان و براساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت، برخی تغییرات در فاز اول آن از جمله افزایش تخت های اورژانس، اتاق های عمل و بخش زایمان توسط پیمانکار اجرایی می شود.
وی ادامه داد: همچنین فاز الحاقی این بیمارستان در قالب 2 فاز عقد قرارداد شده و در حال اجراست و از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اضافه کرد: در فاز سوم این مرکز درمانی نیز امکاناتی از جمله آمفی تئاتر، محل اسکان پزشکان، بخش آموزشی و باند فرود هلیکوپتر برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است.
علیزاده افزود: با تجهیز این بیمارستان توسط بهره بردار، این مرکز درمانی در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.
فرماندار مراغه نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی فازهای بعدی این مرکز درمانی گفت: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، روند اجرایی این طرح ها تسهیل می شود.
حمید شکری افزود: بهره برداری از این بیمارستان مشکلات مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را در این شهرستان و شهرهای همجوار کاهش می دهد.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از 420 تخت بیمارستانی، مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
/3077/7487/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.