زهرا ساعی روز دوشنبه در گفت و تو با خبرنگاران افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع جوانگرایی این موضوع را در مجلس پیگیر شدیم و برخی از تبصره هایی که قانون را محدود کرده بود برداشتیم.
وی ادامه داد: چرخه نظام اداری کشور معیوب بود و بسیاری از افراد نمی خواستند این موضوع مطرح شود ولی برای رعایت عدالت شغلی این قانون در صحن علنی مجلس تصویب شد.
ساعی اظهار داشت: بسیاری از مدیران ما از نسل اول انقلاب هستند که با تصویب این قانون و اجرایی شدن آن عرصه برای فعالیت جوانان همچون سال های اول انقلاب باز می شود.
وی افزود: با تمام احترامی که به پیشکسوتان داریم ولی عرصه را باید برای نگاه نو، انگیزه های جدید و تفکرات نو باز کرد تا شاهد تحولات نظام اداری در کشور باشیم .
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه مسائل اجتماعی قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان ضعیف بود، گفت: لایحه ای که معطل مانده بود با پیگیری از معاونت زنان ریاست جمهوری سال گذشته به مجلس ارائه و با رای بالا تصویب شد.
وی ادامه داد: موضوعات مختلفی از جمله کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، مصادیق خشونت، آزار جسمی و جنسی و کودکان بازمانده از تحصیل و کودک همسری در این قانون بطور جدی مورد توجه قرار گرفته تا برخورد شدید و قانونی شود.
وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از حقوق معلولان از دهه 80 به مجلس ارائه شده است، افزود: با توجه به شرایط ویژه افراد توان خواه این لایحه تکمیل و در صحن علنی مجلس مصوب شد.
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شایع شدن اسید پاشی گفت: با توجه به اینکه مجازات قانونی کنونی متناسب آن جرم نیست، طرح تشدید مجازات اسید پاشی ارائه شده است.
وی با اشاره به آمار نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامس اعلام کرد طرحی آماده شده است که 30 درصد نمایندگان مجلس را زنان تشکیل دهند.
ساعی افزود: موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها نیز در حال بررسی است تا با تدابیر لازم این امر محقق شود.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.