محمد کلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صدقات پرداختی مردم استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سرانه پرداخت صدقه برای هر نفر در آذربایجان شرقی 274 تومان در ماه است، اضافه کرد: صدقات مردمی بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده از خانوارهای تحت حمایت و اولویت‌بندی مشکلات اساسی آنها توزیع می‌شود.
کلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در بین استان های کشور در رتبه نهم جمع آوری صدقات قرار دارد، گفت: صدقات جمع‌آوری‌ شده هر شهر برای مردم همان شهر و طبق دستورالعمل‌های لازم در سرفصل‌های کمک‌های موردی خاص، امور بهداشت و درمان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند، تأمین مسکن، ازدواج، وام قرض الحسنه و اشتغال‌زایی مددجویان هزینه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به روش های نوین پرداخت صدقات، افزود: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون تلفن گویای 0968877، نصب نرم‌افزارهای موبایلی 'سکه' و 'سنا' یا از طریق واردکردن کد #041*8877* از طریق تلفن همراه، نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام نمایند.
وی با اشاره به استقبال مردم آذربایجان شرقی از روش های نوین پرداخت صدقات، یادآور شد: مردم خیر استان می توانند پس از نصب نرم افزار سکه در تلفن همراه خود با انتخاب گزینه کمیته امداد در طرح های مشخص شده این نهاد مشارکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم استان با نصب «اپلیکیشن سنا» در تلفن همراه، به راحتی می‌توانند صدقه خود را در اسرع وقت و بی واسطه در اختیار نیازمندان قرار دهند، عنوان کرد: مردم نیکوکار استان برای دریافت نرم افزار سنا می توانند عدد 3 را به سامانه 30003333 ارسال کنند.
وی از توزیع 95 هزار صندوق صدقات خانگی تا پایان شهریور ماه امسال در سطح استان خبر داد و گفت: 396 هزار خانوار در استان مشترک صندوق صدقات کوچک کمیته امداد هستند.
کلامی افزود: با اتخاذ رویکرد مشترک محوری و توزیع 95 هزار صندوق صدقات خانگی تا شش ماهه نخست امسال ضریب نفوذ این صدقات در سطح استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد: در یک هفته اخیر چهار هزار و 500 صندوق صدقات کوچک در سطح استان توزیع شده است و در توزیع این صندوقها خیران و معنمدان مساجد و محلات، کمیته امداد استان را یاری کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه ضریب نفوذ صندوق صدقات کوچک 32 درصد است، اظهار داشت: مردم نیکوکار استان می توانند پس از پر کردن فرم اشتراک صندوق صدقات، کد اشتراک دریافت کرده و صدقات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.