به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز افزود: بیشتر مطالبات مردم به حق بوده و مسوولان باید جدی تر از گذشته به این مطالبات پاسخ دهند.
وی اظهار داشت: همه مسوولان ذیربط به ویژه اقتصادی باید بیش از گذشته جدی تر برای رفع مشکلات و مبارزه با فساد تلاش کنند چرا که دشمن از اعتراض های خیابانی در برخی شهرها سواستفاده و موج سواری می کند و به دنبال تحقق اهداف خود برای ضربه زدن به منافع و امنیت ملی است.
امام جمعه تبریز با تاکید بر حفظ هوشیاری مردم به ویژه مردم قهرمان آذربایجان، یادآوری کرد: مردم این خطه همچنان که تاکنون هوشیاری و بصیرت خود را حفط کرده اند بعد از این نیز باید بیشتر هوشیار باشند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد جدیت بیشتر مسوولان اجرایی و قضایی برای رفع مشکلات مردم و برخورد با اخلالگران بودیم و این تلاش برای از بین بردن مشکلات و بهبود معیشت مردم باید دوچندان شود.
وی با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته آمریکا اعلام کرد که برخی تحریم های گذشته ایران به حالت اول خود برگشت و از کشورهای مختلف خواست در این تحریم ها آمریکا را همراهی کنند، گفت: آمریکا به شکل وسیعی این اقدام را تبلیغ کرده و تلاش می کند با عملیات روانی گسترده آثار این تحریم ها را خیلی بزرگ جلوه دهد.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: واقعیت این است که در این دوره از تحریم ها، آمریکا تنها است و سایر کشورها و متحدان غربی این کشور، آن ها را در این دوره همراهی نمی کنند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: اتحادیه اروپا که خواستار ماندگاری برجام شده بود در هفته های گذشته بسته پیشنهادی ارایه و همزمان با شروع تحریم های آمریکا اعلام کرد که از این تحریم ها حمایت نمی کند.
وی یادآوری کرد: مقام های چین نیز که در جنگ تجاری گسترده با آمریکا قرار دارند، به درخواست این کشور برای خرید نکردن نفت از ایران پاسخ منفی داده اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: اعلام تحریم های آمریکا موجی از مخالفت ها از سوی سایر کشورها مانند روسیه، ترکیه، عراق و هندوستان به راه انداخته است و این کشورها حاضر با همکاری با آمریکا نیستند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مقام های آمریکا همچنان فشار روانی و تاثیر گذاری بر داخل ایران را از طریق ایجاد نگرانی و القای یاس و ناامیدی دنبال می کنند که باید مردم با بصیرت و انقلابی ایران هوشیاری خود را حفظ کرده و در مقابل این توطئه آمریکا یک بار دیگر شیطان بزرگ را رسوا و مایوس کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری شغل نبوده بلکه شخصیت و جریان ساز بوده و ریشه آن در تاریخ و جریانات بشری نهفته است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: زبان خبرنگار گویای وجدان عمومی بشریت بوده و سخنان وی روشنی بخش هر واقعیت است.
وی با اشاره به نقش بسزای خبرنگار در جامعه و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران فعال در عرصه رسانه گفت: خبرنگاران رابط و واسط بین مردم و مسوولان هستند.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.