مهدوی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در استان یک هزار و 747 معتاد خانم وجود دارد افزود: در سه ماه اول امسال بیش از یک هزار و 200 خانم معتاد در استان شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه در استان یک مرکز ماده 16 وجود دارد و در آن 550 معتاد نگهداری می شود، اظهار داشت: 271 مرکز درمانی سرپایی معتادان در سایر نقاط استان نیز فعالیت می کند.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کمپ ماده 15 در برخی از شهرستان ها وجود ندارد، یادآوری کرد: تلاش می شود با همکاری بهزیستی استان این کمپ ها در سایر شهرستان راه اندازی شود.
مهدوی با اشاره به حمایت از معتادان بهبود یافته استان برای اشتغال گفت: برای اشتغالزایی هر معتاد بهبود یافته 200 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی از اعطای مشوق برای کارفرمایانی که از افراد معتاد بهبود یافته برای اشتغال استفاده می کنند، خبر داد و گفت: کارفرمایانی که از نیروی کار معتادان بهبود یافته استفاده کنند به ازای اشتغال هر معتاد وام 100 میلیون ریالی با سود 4 درصد به آن ها داده می شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد در بین مردان در جامعه اظهار داشت: سن اعتیاد در مردان به 15 سال رسیده است.
مهدوی اطلاع رسانی و آگاهی در جامعه بخصوص در قشر دانش آموزی و دانشجویی را خواستار شد و افزود: بر اساس سند ملی برای هر دستگاهی وظیفه ای تعیین شده که باید با حساسیت تمام وظایف خود را انجام دهند.
وی گفت: بیش از 65 درصد آسیب های اجتماعی مربوط به اعتیاد است.
شهرستان بستان آباد با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتر شرق تبریز واقع شده است.
7239/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.