به گزارش ایرنا، حمید شکری چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت و تجلیل روز خبرنگار افزود: با ایجاد فضای آزاد در چارچوب قانون برای فعالیت اصحاب رسانه در جامعه، بسیاری از مشکلات و موانع رفع می شود.
وی اضافه کرد: ترسیم نقشه راه و ارائه پیشنهادات سازنده باید به عنوان یکی از مهمترین رسالت های این قشر باشد.
وی به اهداف و دور نمای مطبوعات اشاره کرد و افزود: توسعه شهرستان، حرکت به سمت وحدت ملی، حفظ و تقویت ارزش ها و رفع مشکلات جامعه در راستای توسعه و پیشبرد از مهمترین دورنماهای مطبوعات می تواند باشد.
شکری از هرگونه اقدام برای ایجاد تشکل رسانه ای در مراغه اعلام حمایت کرد و افزود: با ایجاد تشکلی در قالب خانه مطبوعات و یا انجمن صنفی بسیاری از مشکلات مطبوعات و اصحاب رسانه شهرستان حل می شود.
وی همچنین بر دانش افزایی، فراگیری تخصص های لازم و پویایی خبرنگاران تاکید کرد و خواستار تشکیل جلسات مشترک خبرنگاران و اداره ارشاد برای رفع مشکلات صنفی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این مراسم افزود: فعالان عرصه اطلاع رسانی در امر روشن گری جامعه نقش اساسی ایفا می کنند.
احمد دادرس فیاض افزود: صداقت، تعهد، امانت داری از مهمترین ویژگی های خبرنگاران است.
وی اضافه کرد: آگاهی بخشی جامعه، شفاف سازی، حرکت در مسیر تقویت غرور و اتحاد ملی و بیان مشکلات جامعه از جمله مهم ترین وظایف خبرنگاران است.
وی به اقدامات انجام شده در خصوص راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در مراغه اشاره کرد و افزود: برای تاسیس این نمایندگی از دو سال پیش در تلاش هستیم که با رفع موانع موجود و همت خبرنگاران شهرستان، این اتفاق مهم در شهرستان خواهد افتاد.
وی افزود: ثبت نام خبرنگاران در سیستم جامع رسانه ای کشور برای تاسیس و ایجاد خانه مطبوعات در شهرستان ضروری است.
در حال حاضر 16 نشریه محلی، سه نمایندگی روزنامه سراسری، چهار نمایندگی ویژه نامه، چهار نمایندگی خبری نشریه ها، پنج نمایندگی خبرگزاری و پایگاه خبری در مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.