محمدرضا مشایخی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان میانه به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار با تبریک این روز به تمامی تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی در جامعه افزود: خبرنگاران نماینده افکار عمومی و روابط عمومی ها و بازوی توانمند دستگاه ها و ادارات هستند.
وی با بیان اینکه خبرنگاری شغلی خطیر بوده و نتیجه عملکرد و خروجی خدمات نظام و حاکمیت را که مطالبه بر حق مردم است انعکاس می دهند گفت: رویکرد و اهداف آتی حوزه خبرنگاری با توجه به وضع حاضر که تحت الشعاع مسائل خارجی و نقشه های شوم معاندین نظام است باید متفاوت از گذشته باشد زیرا یکی از مقابله کنندگان در برابر یاس و ناامیدی القا شده به مردم به بهانه مسائل اقتصادی خبرنگاران هستند.
مشایخی بر ضرورت روشنگری و مقایسه دوران قبل از انقلاب و عملکرد دولت ها از صفر تا صد و اینکه از کجا به کجا رسیده ایم توسط خبرنگاران تاکید کرد.
فرماندار ویژه میانه اضافه کرد: آنچه مورد هدف دشمن است این است که آینده سازان کشور را ناامید کند که در این خصوص باید به تقویت باورها و ارزش ها و انتقال آن به نسل های بعد پرداخت.
مشایخی نسخه اصلی و شفابخش کشور و ایمن سازی جوانان و نوجوانان در برابر القائات را در حفظ وحدت رویه و روحیه توام با همدلی و یکپارچگی در بین قوا و مسئولین کشور عنوان کرد و افزود: خبرنگاران باید در جهت تقویت و افزایش این امر در بین عموم بپردازند.
وی بر ضرورت منصفانه بودن نقدها تاکید کرد و گفت: نقد و انتقاد از سوی مسئولین باید با زبان گویا و با داشتن اطلاعات کافی به صورت منصفانه انجام شود زیرا بازخورد مردم به مثبت یا منفی بودن نقدها بستگی دارد.
وی خروجی درست رسانه ها را بر پایه اشرافیت اطلاعاتی در تمامی حوزه ها عنوان کرد و گفت: روحیه نقد پذیری و انعطاف را نیز باید افزایش داد تا سبب رشد و بالندگی در جامعه شود.
مشایخی در ادامه از روابط عمومی ادارات و نهادهای شهرستان خواست تا همکاری و ارتباط با خبرنگاران را در اولویت امور خود قرار دهند تا اطلاع رسانی و شفاف سازی از عملکرد این ادارات به درستی انجام شود.
وی همچنین از بازسازی و راه اندازی مجدد دفتر خبری صدا و سیما در شهرستان خبر داد و افزود: امسال شاهد راه اندازی خانه مطبوعات در راستای استفاده تخصصی اصحاب رسانه و قلم شهرستان خواهیم بود.
فرماندار ویژه شهرستان میانه با اهدای لوح و هدایایی از خبرنگاران شهرستان تجلیل کرد.
7231/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.