حسن عباس نژاد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، سرانه تولید زباله در میانگین جهانی را 80 گرم و میانگین کشوری را 820 گرم اعلام کرد که این میزان در شهر تبریز 800 گرم و در آذربایجان شرقی 560 گرم در روز است.
وی افزود: تعداد 52 مرکز دفن زباله شهری و روستایی در استان وجود دارد که بر اساس آخرین آمار میزان پسماندهای خانگی تولید شده در استان حدود 980 هزار تن در سال است که در این میان تبریز با میزان تولید زباله یکهزار و 200 تن در روز بیشترین تولید کننده زباله است و در سایر شهرهای استان نیز یکهزار و 523 تن در روز زباله تولید می شود.
عباس نژاد، سهم تولید زباله شهرهای آذربایجان شرقی را 46 درصد مربوط به شهر تبریز و 54 درصد مربوط به سایر شهرها دانست.
به گفته وی هم اکنون 70 درصد دفن زباله در کلان شهر تبریز به صورت سنتی و غیر اصولی انجام می شود.
عباس نژاد ادامه داد: از 59 مرکز دفن زباله شهری استان حدود 10 درصد دارای مجوزهای زیست محیطی بوده و در آنها دفن زباله به صورت اصولی انجام می شود و متاسفانه اغلب زباله‌گاه‌های استان از وضعیت زیست محیطی و بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند.
وی اضافه کرد: پیگیری های لازم در راستای ساماندهی این مراکز در دست اقدام است و ما در حال تکمیل اطلاعات و ارایه گزارش در کارگروه پسماند استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی هستیم.
این مقام مسئول گفت: پایش کلیه محل های دفن زباله استان در سه ماهه اول سال97 انجام گرفته و در سه ماهه دوم نیز ضمن پایش و بروز رسانی آخرین وضعیت زباله گاه های استان، پیگیری های لازم در جهت اصلاح وضعیت زیست محیطی مراکز دفن زباله در حال پیگیری است و در این خصوص بعد از تبریز در دو شهرستان نیز مرکز دفن بهداشتی در سال97 به بهره برداری می رسد.
عباس نژاد گفت: در حال حاضر نحوه جمع آوری، انتقال و دفن زباله در مرکز دفن تبریز از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و اخطاریه لازم جهت اصلاح وضعیت موجود صادر شده و به مقامات ارشد استانی، دادگستری و ادارات ذیربط اطلاعات لازم داده شده است.
وی گفت: طرح های احداث و ساماندهی مراکز دفن 5 شهر استان در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته و ساماندهی محل های دفن در چند شهر بزرگ استان شامل مرند، مراغه، هشترود، عجب شیر و هریس در حال اجراست.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.