عضو شورای شهر اسلامی تبریز گفت: بر اساس مستندات و دفاعیاتمان از طریق دیوان عدالت اداری حمایت شهرداری از ورزش قهرمانی را پیگیری می‌کنیم تا ورزش استان متزلزل نشود، فضای یاسی که برای ورزشکاران ایجاد شده باید مدیریت شود.
فریدون بابایی اقدم در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: بحث ورزش قهرمانی شهرداری تبریز همواره جز یکی از بحث‌های چالش برانگیز بوده است که برخی از اعضای شورای چهارم نیز نظراتی نسبت به آن داشتند، سیاست‌های کلی شورای پنجم نیز بر این بود تا به تدریج از ورزش قهرمانی فاصله بگیریم و این سیاست‌ها قبل از نوشته شدن بودجه به شهرداری ارایه شد.
وی اضافه کرد: به همین ترتیب هنگام نوشته شدن بودجه سازمان ورزش، بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه‌ها کاهش یافته و تصمیم گرفته شد تا نقش ورزش همگانی را برجسته‌تر کنیم، از این رو سعی کردیم تا بودجه اختصاصی شهرداری را تعدیل کرده و اعتبار بیشتری برای حمایت از ورزش بومی، در سطح محلات و زیرساخت‌ها در نظر بگیریم.
وی با بیان این که لایحه‌ی دو فوریتی حمایت شهرداری از ورزش قهرمانی در صحن علنی شورای پنجم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: دو سوم از اعضای شورا به ادامه‌ی روند قبلی رأی دادند و مقرر شد ورزش قهرمانی به تدریج حذف شده و هزینه‌ی بیشتری برای زیرساخت‌ها صرف شود که تبدیل زمین‌های خاکی به چمن و احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی نیز مد نظر بود.
بابایی اقدم ادامه داد: تیم بسکتبال شهرداری تبریز، قهرمان کشور شده است و تیم دوچرخه سواری نیز سال‌های طولانی است که در آسیا جولان می‌دهد، باتوجه به این موفقیت‌ها انحلال تیم‌ها ممکن نیست. سازمان ورزش در طول 25 سال گذشته، نقش مهمی در استعدادیابی ورزشکاران در استان و راهیابی‌شان به رقابت‌های آسیایی و جهانی داشته، هر چند در برخی موارد هزینه‌هایی نیز کرده که در بحث خرید یکی از بازیکنان، بنده خودم معترض بودم، اما در صورت حذف ورزش قهرمانی آن هم به صورت تدریجی، باید جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به تامین بخشی از هزینه‌ها توسط اسپانسرها، عنوان کرد: در مسابقه‌ی شطرنج اخیر نقش اسپانسرها را به چشم دیدیم، در ورزش قهرمانی و جایگزین آن نیز می‌توان از اسپانسرها کمک خواست.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با اشاره به رد طرح موضوع "هزینه کرد شهرداری برای ورزش قهرمانی" ازسوی فرمانداری تبریز گفت: با وجود رد این مصوبه از سوی فرمانداری، اعضای شورا همچنان نسبت به مصوبه مصر بودند و همان مصوبه مجددا به شورای حل اختلاف استان به عنوان یک مرجع کاملا قانونی که با حضور رییس دادگستری استان، استاندار، دو تن از نمایندگان مجلس استان و نماینده شورای استان برگزار شد، فرستاده شد.
وی افزود: رای داده شده است که ورزش قهرمانی باید حذف شود، معتقدم باتوجه به حضور فرماندار، باید رئیس شورای شهر تبریز هم در جلسه حضور می‌یافت و اگر از او دعوت شده و حضور نیافته است، این قصور به رییس شورا باز‌می‌گردد، در صورتی که دو سوم اعضای شورا به عنوان نمایندگان افکار عمومی، معتقد هستند که ورزش قهرمانی باید باشد، نباید یک طرفه و با استناد به حرف فرماندار تصمیم گرفته می‌شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.