همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رئیس همایش در مراسم آغاز به کار آن، اظهار کرد: تبریز از گذشته خاستگاه مشروطه بوده و قهرمانان زیادی از جمله علما و روحانیون در مشروطیت پیشتاز بودند، این افراد با بصیرت خود جنبش ایجاد کردند و معتقدم این حرکت در طول تاریخ و در بیان بزرگان همواره ماندگار می‌ماند.
عزیز جوانپور ادامه داد: هنور هم نمی‌توانیم قدر و عظمت جان فشانی‌های قهرمانان دوران مشروطیت را  با برگزاری این همایش‌ها جبران کنیم.
وی با اشاره به مشارکت بسیج فرهنگیان استان در برگزاری این همایش، افزود: ۱۸۶ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد ۴۵ عنوان مقاله انتخاب شده و از مجموعه مقالات همایش نیز رونمایی خواهد شد. همچنین در حوزه مشروطیت در مورد ستارخان و باقرخان سه عدد سی دی تولید شده است.
وی با اشاره به مشارکت میهمانانی از کشور ترکیه و آذربایجان در این همایش، افزود: امسال با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸، دانشگاه آزاد اسلامی در اقدامی فرهنگی، در کنار مباحث علمی؛ اقدامات هنری، اسنادی و مطبوعاتی، نیز انجام داده است.
جوانپور افزود: در این همایش از اثرات و اسناد با ارزش آقای سرابی که در اختیار ما قرار داده شده است، رونمایی می‌شود و همچنین آثار نقاش "بقالی" که چهره رجال مشروطیت را به تصویر کشیده، به نمایش گذاشته می‌شود.
وی از افتتاح دبیر خانه دائمی مشروطه در تبریز خبرداد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.