به گزارش ایرنا، سعید کنعانی روز شنبه در آیین بدرقه این کاروان و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کاروان متشکل از 37 نفر از پزشکان متخصص و عمومی، پیراپزشکان و کارشناسان بهداشت محیط، تغذیه و مامایی و تکنسین های دارویی است.
وی یادآوری کرد: این افراد در روستای 'کراغه' بخش نصرت آباد و 'شورو' بخش کورین از توابع زاهدان حضور می یابند و به مدت یک هفته به مردم محروم و کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان خدمات رایگان آموزشی، بهداشتی و درمانی ارایه می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اظهار داشت: در تیم اعزامی پزشکان متخصص اعصاب و روان، داخلی، کودکان، آلرژی و عفونی، چهار پزشک عمومی، کارشناس ارشد بهداشت محیط، 2 کارشناس مامایی، 2 کارشناس روانشناسی، چهار کارشناس پرستاری، تکنسین دارویی، کارشناس مددکار، نجاتگر و داوطلب حضور دارند.
کنعانی ادامه داد: این افراد به همراه تجهیزات پزشکی کامل و استاندارد درمانگاهی و داروهای مورد نیاز به این منطقه اعزام شده اند.
وی گفت: در طول اجرای این طرح بسته های بهداشتی، نوشت افزار، سه هزار دست لباس نو زنانه، مردانه و بچگانه، انواع مواد غذایی، سه هزار بطری آب معدنی 1.5 لیتری و200 تخته پتو در میان ساکنان این استان توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این اقدام بر اساس اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و اصل خدمات داوطلبانه جمعیت و به منظور انسجام بیشتر و بهتر فعالیت ها و خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می شود.
کنعانی به راه اندازی پویش ' نذر آب' اشاره کرد و افزود: برای کمک به رفع خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان این پویش در سراسر کشور تشکیل شده است تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست استان جمع آوری شود.
وی گفت: این کمک ها در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این استان محروم و کمتر برخوردار هزینه می شود و در این راستا هموطنان می توانند با ارسال عدد 4 به شماره 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان از خشکسالی استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی کنند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.