رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی گفت: طبق اطلاعیه سازمان سنجش، علاقه‌مندان می‌تواند جهت انتخاب رشته بدون کنکور(در مقطع کارشناسی) در دانشگاه پیام نور از تاریخ 15 الی 20 مرداد از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.
بخشعلی معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به پذیرش بدون کنکور (صرفا در مقطع کارشناسی) در دانشگاه پیام نور استان، اظهار کرد: محدودیت خاصی در پذیرش وجود ندارد و همه افرادی که در کنکور سراسری 97 شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته نشده‌اند و حتی افرادی که در کنکور غایب بوده‌اند، می‌توانند بدون کنکور برای تحصیل در دانشگاه پیام نور استان انتخاب رشته کنند.
وی با بیان اینکه فرآیند پذیرش در دانشگاه پیام‌نور استان بصورت "کنکوری و بدون کنکور" انجام می‌شود، افزود: علاقه‌مندان نسبت به انتخاب رشته‌ی بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور استان از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده و بعد از اعلام نتایج(احتمالا نیمه دوم شهریور) و در صورت پذیرش، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
وی با بیان این‌که 90 درصد رشته‌های مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور استان پذیرش بدون کنکور دارند، خاطرنشان کرد: شهریه‌ی دانشجویانی که بدون کنکور پذیرش می‌شوند نیز همانند دیگر دانشجویان است. دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی بوده و نسبت به دیگر دانشگاه‌ها  شهریه کمتری دریافت می‌کند.
رییس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به برخی از مزیت‌های تحصیل در دانشگاه پیام نور استان، افزود: تحصیل همزمان در دو رشته، تحصیل همزمان در دو دانشگاه، انتخاب محل آزمون، اعطای وام تحصیلی، آموزش الکترونیکی از جمله مزیت‌های این دانشگاه بوده و پیام‌نور، تنها دانشگاهی که مجوز پذیرش دانشجو به صورت الکترونیکی و مجازی را داشته و بستر این نوع آموزش در دانشگاه فراهم است.
وی با بیان این‌که  100 رشته در مقطع کارشناسی داریم که 90 رشته از طریق سوابق تحصیلی پذیرش دارند، متذکر شد: صرفا 10 رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور استان از طریق کنکور پذیرش می‌شوند.
وی با بیان این‌که اکنون 22 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در پیام نور استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در دانشگاه پیام نور تبریز نیز 750 دانشجو تحصیل می‌کنند.
معصومی با بیان این‌که منابع درست و سرفصل‌های مورد استفاده در دانشگاه پیام‌نور منطبق با اصول ستاد انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور، کتاب محور بوده و به استاد متکی نیست.
وی با بیان این‌که در سال‌جاری رشته‌ی جدید در مقطع کارشناسی به لیست رشته‌های دانشگاه پیام نور استان اضافه نشده و صرفا چند رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان اضافه شده است، افزود: دانشگاه پیام نور آزمون محور بوده و امتحانات بصورت متمرکز برگزار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.