به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در این نشست مشکلات این واحدهای صنعتی و تولیدی در زمینه زیست محیطی، برق، آب و تسهیلات بانکی، بدهی های معوق و استمهال آنها بررسی و راهکارهای عملی برای رفع آنها مصوب شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از بخش تولید گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی، برون رفت از مشکلات موجود در این بخش نیازمند حضور فعال بخش خصوصی در این عرصه است.
علی جهانگیری افزود: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع، راهکارهای عملی برای رفع مشکلات اقتصادی و خروج از رکود برای واحدهای نیمه تعطیل، راکد یا دارای مشکل اندیشیده می شود.
وی ادامه داد: ادارات و شعب بانک ها نیز در راستای رفع این موانع باید با تسهیل در روند اداری و استمهال بدهی های معوق این واحدها در قالب قوانین موجود اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی نیز با پرداخت بخشی از بدهی های معوق خود در قالب مصوبات این کارگروه، از تسهیلات ویژه ای برای استمهال و برخورداری از مهلت قانونی توسط بانک ها برخوردار می شوند.
فرماندار مراغه نیز در این نشست به اهداف برگزاری کارگروه رفع موانع بخش تولید این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف بدهی های بانکی، مشکلات زیست محیطی و رفع موانع تولید و صادرات از جمله مواردی است که در این کارگروه و نشست مورد بررسی قرار می گیرد.
حمید شکری افزود: حذف یا کاهش بوروکراسی اداری با رعایت قوانین و مقررات در راستای تسهیل و رفع موانع تولید باید از رویکردهای دستگاه های اجرایی و بانکی باشد.
وی با انتقاد از عدم همکاری برخی از ادارات کل در بخش سرمایه گذاری این شهرستان گفت: متاسفانه اداره کل منابع طبیعی در زمینه تعیین زمین های مناسب برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی در این شهرستان همکاری مناسبی نداشته است.
وی افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید در زمینه سرمایه گذاری و رونق تولید عزم جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: در بخش تسهیلات روستایی تاکنون با وجود 200 میلیارد ریال طرح تولیدی و اشتغال زایی فقط 69 میلیارد ریال طرح در کمیته استانی مصوب شده و تنها برای این طرح ها پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی شعب بانک ها در شهرستان ها اختیاری در زمینه ارائه تسهیلات یا رفع مشکلات بانکی ندارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 50 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مراغه راکد یا نیمه تعطیل هستند.
حدود 150 واحد صنعتی و تولیدی و بیش از 9 هزار واحد صنفی داری پروانه کسب قانونی و مجاز در مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.