مجید خدابخش عصر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، افزود: این موضوع یکی از دغدغه ها و نگرانی های مهم استان است که جمعیت بیش از دو میلیون نفری امروز تبریز را با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در سال 1372 دو خط آبرسانی از زرینه رود به تبریز پیش بینی شد که با وجود سپری شدن 25 سال از آن زمان هم اکنون یک خط آن اجرایی شده است .
خدابخش ادامه داد: برای جلوگیری از بروز تنش آبی در شهر تبریز باید پنج مترمکعب در ثانیه آب از جای دیگر به این شهر پرجمعیت که مرکزیت شمال غرب کشور را یدک می کشد، انتقال داده شود.
وی، رودخانه ارس را تنها محل پیش بینی شده برای انتقال آب به تبریز اعلام و یادآوری کرد: باید توجه داشت که اکنون فرصت حل این مشکل را داریم و اگر در این زمینه دیر اقدام کنیم مشکلات فراوانی گریبانگیر مردم تبریز خواهد شد.
خدابخش با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از ارس به تبریز جزو مصوبه های شورای عالی اقتصاد کشور است، حجم سرمایه گذاری لازم برای اجرای این طرح را 700 میلیون یورو اعلام کرد .
وی گفت: تاکنون از محل اعتبارات آب های مرزی 35 کیلومتر از این طرح اجرا شده است .
خدابخش با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز شهرهای میانه و کلیبر تنش آبی در سایر شهرهای استان وجود ندارد، از کمبود 200 مگاوات برق در استان خبر داد و افزود: با وجود تغییر و تحولات اخیر نرخ ارز و نوسانات بازار، سرمایه گذارانی در استان تمایل به ورود به بخش صنعت و تولید دارند که با ورود آنها و احداث صنایع مربوطه، کمبود برق به مشکلات استان افزوده می شود.
خدابخش گفت: اگر کمبود برق رفع نشود در آینده مشکلات صنایع و بخش تولید استان افزون تر خواهد شد.
3038/6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.