معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نشست فوق با حضور اکبر کمیجانی به‌ منظور بررسی دقیق آخرین وضعیت دریافت ارز توسط فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان و ارائه گزارشی از آخرین شرایط مالی و مشکلات بانکی تشکیل شد.
علی جهانگیری، تخصیص ارز به تولیدکنندگان بر مبنای اولویت‌بندی‌های تخصصی را یکی از درخواست‌های استان در این نشست عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر حجم وسیعی از درخواست‌های ثبت سفارش به ‌منظور دریافت ارز انجام‌ شده است اما اینکه این درخواست‌ها فقط بر مبنای تاریخ ثبت اولویت‌بندی شوند، صحیح نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگر اولویت‌بندی‌ها بر مبنای نیاز ضروری استان و توسط مسئولان مربوطه استانی انجام شود بدون شک از مشکلات آتی جلوگیری خواهد شود.
جهانگیری تفویض اختیارات به استان‌ها را خواستار شد و افزود: مدیران اقتصادی استان با شناختی که در طول سالیان متمادی از تولید و صنعت استان دارند، بدون شک می‌توانند نقش مهمی در این‌ راستا ایفا کنند.
آذربایجان شرقی به لحاظ تمرکز صنایع سنگین تولیدکننده ماشین آلات و تجهیزات صنایع دارویی، غذایی و نساجی، برخورداری از مواد اولیه برای توسعه صنایع تبدیلی، وجود صنایع بالادست از جمله مجتمع عظیم پتروشیمی تبریز و واحدهای فولادی، وجود شهرک اختصاصی سرمایه ‌گذاری خارجی در تبریز یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود و در عین حال دارای ذخایر قابل توجه معدنی و موقعیت و ظرفیت های مناسب تجاری است.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.