علی محرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره ١٢٠ هنرمند جوان و همچنین ٥٠ نفر از استادان برجسته‌ کشوری در رشته‌های تصویرسازی، حجم، خوشنویسی(نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری و (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) به مدت پنج روز از 26 تا 30 مرداد در تبریز حضور می یابند.
وی همچنین از برگزاری آیین تجلیل از ٦ استاد پیشکسوت هنرهای تجسمی استان همزمان با جشنواره یاد شده خبر داد و گفت: هنر همواره نقش برجسته ای در شکل گیری حیات مدنی بشر داشته و این تاثیر نیز روز به روز پررنگ تر شده است.
محرمی افزود: در دنیای مدرن امروز نیاز انسان به هنر بیش از پیش نمود یافته و ارتقای کیفیت زندگی بشر بدون استفاده از هنر و ابزارهای هنری ممکن نیست.
معاون هنری فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با بیان اینکه‌ هنر هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی نقش بسیار برجسته‌ای دارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم فضایی ایجاد کنیم که مردم از استعدادها و توانایی های خود بهره برده و این استعدادها را به نفع خود و جامعه شکوفا کنند، بدون شک فقط هنر می تواند این زمینه را فراهم کند.
مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری و ارتقای سطح تخصصی هنرجویان، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۷ در تبریز، برگزار می کند.
شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته های مختلف هنرهای تجسمی از مهم ترین اهداف این جشنواره است.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.