به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز دوشنبه در بازدید از حاشیه های شهر تبریز برنامه ملی بازآفرینی شهری را جزو اولویت‌های دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در شهر تبریز مقدمات اجرای این برنامه فراهم شده و مطالعات خوبی هم انجام یافته است.
وی با اشاره به احداث 170 واحد مسکونی جدید به عنوان جایگزین خانه‌های بافت حاشیه‌نشین توسط شهرداری تبریز، اظهار داشت: واحدهای مسکونی غیرمستحکم بعد از تخریب به فضای سبز تبدیل شده و ساکنان آنها در واحدهای جدید سکونت یافته‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اطلاعات جامع و کامل برای اجرای این برنامه وجود دارد، گفت: تحقق اهداف این برنامه ملی نیازمند اقدام مشترک همه دستگاه‌های مسئول است و شهرداری تبریز هم نقش اصلی را برعهده دارد.
وی با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی جدید از طریق مشارکت بخش خصوصی و با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی دولت انجام می‌شود، افزود: امیدواریم در یک برنامه دو تا سه ساله بتوانیم محلات حاشیه‌نشین تبریز را از نظر بهبود وضعیت زندگی و توانمندسازی اقتصادی ساکنان آن سامان‌دهی کنیم.
خدابخش تأکید کرد: اجرای این طرح به طور مرتب رصد و پیگیری خواهد شد و اگر در اجرای این طرح موفق شویم آذربایجان شرقی به الگویی برای کل کشور تبدیل می‌شود.
کلانشهر تبریز حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و 800هزار نفری استان آذربایجان شرقی را در خود جای داده است.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.