به گزارش ایرنا، یحیی غلامی روز یکشنبه در نشست شورای شهر مراغه افزود: در این راستا تعرفه ها و عوارض سرویس مدارس بر اساس توان اقتصادی شهروندان و مسیرهای تردد آنها تعیین می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح و به رغم برخی ناهماهنگی ها از سوی برخی از مدارس، شاهد پیامدهای مثبت آن در جامعه خواهیم بود.
وی گفت: کاهش بار ترافیکی، شناسنامه دار کردن خودروهای فعال در سرویس های مدارس و نیز تامین امنیت دانش آموزان به عنوان سرنشینان این سرویس ها و نیز جلوگیری از هرگونه دریافت وجوه خارج از ضابطه از اولیای دانش آموزان از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود: همکاری نهادهای متولی امر ترافیک شهری از جمله راهنمایی و رانندگی در اجرای هرچه بهتر و مناسب تر در این طرح، زمینه ساز نظم دهی بیش از پیش خودروهای سرویس مدارس و موجب رضایتمندی و آسایش شهروندان خواهد شد.
غلامی همچنین با اشاره به نقش خیران در توسعه شهری اضافه کرد: هدایت خیران در اجرای طرح های عمران شهری زمینه ساز توسعه و رونق شهر خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و شهرسازی شورای شهر مراغه نیز با بیان اینکه مراغه پایلوت اجرای ساماندهی سرویس مدارس در کشور است گفت: این طرح بر اساس مصوبات کمیسیون ماده 18 اجرایی می شود.
احمد ملکی افزود: در این طرح، تعرفه کرایه بهای سرویس مدارس براساس فاصله مسیر مدارس تا خانه دانش آموز محاسبه خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مراغه نیز گفت: از مزایای اجرای این طرح، تعیین ظرفیت خودروهاست و هیچ سرویس مدرسه ای مجاز به حمل مازاد ظرفیت نخواهد بود.
ناظم عزیزی افزود: تعرفه های تعیین شده برای سرویس مدارس منطبق بر قانون و مصوبات شورای ترافیک شهرستان بوده و نسبت به سال گذشته افزایش چندان محسوسی نخواهد اشت از این رو هزینه های زیادی را به خانواده های دانش آموزان تحمیل نخواهد کرد.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر نیز با اشاره به وضعیت نامناسب ساماندهی میدان دواب شهرداری ، خواستار ساماندهی و توسعه این میدان شد.
رقیه رستمی افزود: با ساماندهی و مناسب سازی این میدان، شاهد کاهش آلودگی های زیست محیطی در این میدان خواهیم بود.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز حدود 180 هزار نفر جمعیت دارد این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.