به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در نشست راه اندازی مرکز حمایت از سرمایه گذاری تولید و تجارت مراغه افزود: برای این منظور، بسته های ویژه ای به صورت مدون در بخش های مختلف مستعد سرمایه گذاری از جمله گردشگری، کشاورزی، صنعت و عمرانی تهیه شود.
وی ادامه داد: با راه اندازی و ایجاد مرکز حمایت از سرمایه گذاری، دستگاه ها و ادارات در کنار بخش خصوصی باید با همکاری و همدلی، زمینه های مساعدی برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری در این شهرستان ایجاد و فراهم کنند.
وی اضافه کرد: باتوجه به وجود فضای رقابتی برای جذب سرمایه گذار در نقاط مختلف کشور، تسهیل و رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری از اولویت های اصلی تمامی نهادها و دستگاهی های اجرایی و خدمات رسان باشد.
وی گفت: در زمینه صدور مجوزها و استعلام های لازم برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف، ادارات و دستگاه ها پیشقدم بوده و در این راستا با ایجاد تسهیلات، موانع دست و پاگیر اداری را مرتفع سازند.
شکری افزود: همچنین با دعوت از صاحب نظران و نخبگان فعال در زمینه های کسب و کار، اتاق فکر جذب و حمایت از سرمایه گذاری ایجاد می شود.
وی اضافه کرد: در این راستا نیز با حضور مجموعه ادارات و دستگاه های این شهرستان و نیز بخش های خصوصی، مرکز حمایت از سرمایه گذاری این شهرستان تشکیل و جهشی مناسب برای رونق کسب و کار و اقتصاد این شهرستان انجام خواهد شد.
شهردار مراغه نیز در این نشست گفت: در راستای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری، طرح های مختلفی توسط مجموعه مدیریت شهری برای جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه های عمرانی، خدماتی، تجاری و گردشگری آماده شده است.
محمدرضا احمدی افزود: برای جذب مناسب سرمایه گذاری در شهرستان، شهرداری آماده ارائه تسهیلات و فراهم کردن زیرساخت هاست.
وی اضافه کرد: ر حال حاضر برای توسعه شهربازی پارک معلم این شهرستان، 15 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و این شهر بازی در حال تجهیز و راه اندازی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه نیز در این نشست گفت: با وجود ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری، موانع اداری بسیاری در این مسیر وجود دارد.
یعقوب طالبی افزود: برای رفع این موانع می توان با فراهم کردن زیرساخت های اداری و خدماتی بسته های سرمایه گذاری را تدوین و آماده بهره مندی سرمایه گذاران کرد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.