به گزارش ایرنا، جعفر پاشایی روز یکشنبه در جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق با اشاره به پیشتازی آذربایجان شرقی در پروژه های خیرساز، ایجاد نهضت نمازخانه سازی مدرسه ای، حمایت از کالای ایرانی، اعزام دانش آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس و مسابقات فرهنگی و هنری را از برجسته ترین فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: در این استان 43 دارالقرآن دانش آموزی، 9 مرکز مشاوره در 26 هسته، 54 کانون فرهنگی، 15 اردوگاه دانش آموزی، 492 مربی پرورشی و 600 مشاور تربیتی فعالیت می کنند.
پاشایی افزود: در طول دو سال گذشته سرانه مطالعه کتاب در استان از 9 جلد کتاب به 11 جلد کتاب رسیده و حدود 150 نمازخانه مدرسه ای احداث شده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه در گرو توجه به آمایش سرزمینی است، گفت: این مجموعه با برنامه ریزی، هماهنگی، همدلی و تلاش شبانه روزی با تکیه بر این مهم فعالیت می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال در استان بیش از 3 هزار و 400 فرهنگی بازنشسته می شوند، اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی اولویت اصلی برای بازگشایی مدارس است.
پاشایی همچنین با اشاره به درخشش دانش آموزان استان از کسب مدال نقره جهانی توسط دانش آموز مهدی جعفرزاده در رشته شیمی خبر داد و افزود: همچنین تیم هندبال آذربایجان شرقی در سی و پنجمین المپیاد ورزش پسران سراسر کشور مقام قهرمانی را کسب کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰ فرهنگی شهید در استان وجود دارد، افزود: رسالت ما تربیت دانش آموزان متعهد و متخصص است.
اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به مدت دو روز در تبریز آغاز به کار کرد.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 39 ناحیه و منطقه حدود 700هزار نفر دانش آموز تحت پوشش دارد که زیر نظر 47 هزار کادر فرهنگی در 8500مدرسه تحصیل می کنند.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.