به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد اربعین سال 97 افزود: کمیته های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی، فرهنگی و آموزشی، اطلاع رسانی، حمل و نقل، اعزام، زیرساخت، مشارکت های مردمی، امداد و نجات، بهداشت و درمان و اسکان کمیته های 10 گانه ستاد اربعین سال 97 شهرستان را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: ساماندهی حوزه های ثبت نام، اعزام و اسکان از مهمترین اولویت های این ستاد در اربعین سالجاری است.
وی به آغاز ثبت نام از 20 شهریور امسال اشاره کرد و افزود: به زودی جلسه ای با حضور آژانس های زیارتی شهرستان و اعضای کمیته های ستاد برگزار و نحوه خدمات رسانی به زائران در زمان ثبت نام و مراسم اربعین برنامه ریزی می شود.
جانشین فرمانده سپاه مراغه نیز در این جلسه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی فرصت مناسبی برای اتحاد شیعیان در مقابله با تهدیدات دشمن است.
سرهنگ پاسدار حمید ساعدی با اشاره به حرکت فرهنگی و خودجوش مردم در اربعین حسینی افزود: تدابیر امنیتی این حرکت عظیم و مردمی باید به صورت کلان برنامه ریزی شود و این از عهده شهرستان خارج است و فقط مدیریت جامع می تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.
وی ادامه داد: ساماندهی و تدبیر برای نحوه ثبت نام و اطلاع رسانی در بحث اطلاعاتی، امنیتی و پشتیبانی می تواند در برگزاری هر چه بهتر این مراسم موثر باشد.
اربعین حسینی 97 براساس تقویم شمسی مصادف با هشتم آبان ماه (حدود سه ماه دیگر) خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.