مجید خدابخش روز شنبه در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: کارآفرینی، اشتغال‌زایی و تولید صنعتی، بطور قطع باید توسط بخش خصوصی انجام گیرد زیرا در غیر این‌ صورت دچار اشتباهات متعددی خواهیم شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: هر جا دولت در سرمایه‌گذاری مداخله کرده است به انحرافات عجیب رسیدیم و مشکلاتی روی دست مان مانده که نمی‌توان حل کرد.
وی با بیان اینکه ۷۰ سال پیش کارخانه‌هایی از قبیل کبریت‌سازی و چرم‌سازی توسط بخش خصوصی در تبریز راه اندازی شد، افزود: برای خلق ثروت، تولید و اشتغال باید به سمت بخش خصوصی رفت.
خدابخش با تاکید بر اینکه دولت به معنای بروکراسی و ساختار و ضابطه در مقابل اقتصاد مترادف با تکنوکراسی است، خاطرنشان کرد: این دو با یکدیگر موفق نمی شوند و هیچ‌ وقت در موازات یکدیگر پیش نمی‌روند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: دولت نمی‌تواند واحدهای اقتصادی را مدیریت کند و بنده صدها نمونه از امشکلاتی که دولت در واحدهای اقتصادی ایجاد کرده است را می‌توانم مثال بزنم.
خدابخش با انتقاد از عدم تفویض اختیارات به استان ها گفت: نمی‌توان در مرکز نشست و برای کارآفرینان و واحدهای تولیدی شهرستان‌ها تکلیف و میزان ارز تعیین کرد.
وی افزود: ما در تبریز مراکز پیوند کلیه، کبد و قلب داریم و همه اعتماد کرده و جهت درمان به تبریز می‌آیند؛ پس چرا اعتماد تخصیص بودجه از مرکز به استان‌ها انجام نمی‌گیرد، آیا به این معناست که مرکزنشینان هوش برتری نسبت به شهرستانی‌ها دارند.
خدابخش با بیان اینکه بروکراسی فوق‌العاده بی‌رحم بوده و کتاب‌های زیادی در رابطه با بیماری بروکراسی نوشته شده است، خاطرنشان کرد: بروکراسی روح انسان را خرد و خمیر کرده و حتی بشر را از بشریت خارج می‌کند، از این‌رو باید دست کارآفرینان را بوسید که سرمایه و حیثیت خود را صرف جامعه کرده‌اند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.