به گزارش ایرنا، جهانگیر اسکندرزاده روز پنجشنبه در گردهمایی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد رسمی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: باید با همکاری دستگاه های نظارتی و امنیتی و سایر نهادها بسترهای ظهور و بروز جعل اسناد در استان کاهش یابد.
وی اظهار داشت: در سال 96 میزان وقوع جعل اسناد رسمی در استان 2 هزار و 99 مورد بود و یک هزار و 904 مورد نیز کشف شد و تعداد وقوع جعل اسناد نسبت به سال 95 حدود 6 درصد کاهش یافته بود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سه ماه نخست سال جاری نیز 510 مورد جعل اسناد مختلف از جمله مدارک و اوراق شناسایی و اسناد مالکیت در استان روی داده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است.
اسکندرزاده تعداد وقوع جعل اسناد در سه ماهه نخست سال 96 را حدود 481 مورد اعلام کرد و ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری 420 مورد و در مدت مشابه سال گذشته 419 مورد جعل اسناد کشف شده است.
رییس دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله جعل و مدارک و نماینده وزارت کشور نیز در این همایش گفت: این همایش با هدف ارایه آموزش های لازم برای کارکنان دستگاه های مختلف و ایجاد حساسیت در آن ها برای مقابله با جعل اسناد رسمی برگزار شده است.
کاظم شادکام با تاکید بر مقاوم سازی اسناد رسمی در برابر جعل افزود: هم اکنون اسناد پایه و مهم کشور از جمله کارت ملی، گذرنامه و شناسنامه در برابر جعل مقاوم سازی شده است.
وی یادآوری کرد: در این گردهمایی تلاش می شود تا کارکنان دستگاه ها با شیوه ها و شگردهای جعل اسناد و مدارک آشنا شوند و با این شیوه ها مقابله کنند.
شادکام با تاکید بر لزوم اهمیت آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص روش های جعل اسناد رسمی ادامه داد: باید سطح آگاهی مردم را نسبت به روش ها و شگردهای جعل اسناد ارتقا داد تا بتوان زمینه های رشد این آسیب در جامعه کاهش یابد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.