به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در دومین جلسه هماهنگی احداث این اکوکمپ در مراغه افزود: این اکوکمپ با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان و کانون جهانگردی کشور ایجاد می شود.
وی گفت: تمامی دستگاه ‌های اجرایی شهرستان ماموریت دارند تا همکاری ‌های لازم را در زمینه اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث این اکوکمپ گردشگری داشته باشند.
وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌ ها و پتانسیل‌ های موجود در شهرستان با هدف بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم امری ضروری بوده و در تلاش هستیم با برنامه‌ های علمی و کاربری مشکلات موجود در این شهرستان را برطرف کنیم.
شکری به ظرفیت‌ های بالای گردشگری شهرستان اشاره کرد و افزود: مراغه دارای آثار تاریخی متعددی است و این ظرفیت‌ مثبتی در جهت توسعه و آبادانی شهرستان است.
مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کشور هم در این جلسه، با اشاره به مشارکت کانون جهانگردی در احداث اکوکمپ‌ های گردشگری در کشور افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور گسترش اکوکمپ‌ های گردشگری را در دستور کاری خود قرار داده و در این راستا کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به عنوان یک بازوی قدرتمند در اجرای طرح اکوکمپ در کشور مشارکت دارد.
رامین افشاری افزود: کانون جهانگردی به عنوان یک بازوی قدرتمند برای میراث فرهنگی و گردشگری در کشور عمل کرده و با همکاری سازمان و کانون اکوکمپ‌ های گردشگری روستایی را در چند نقطه از کشور راه اندازی می شود.
وی به شروع طرح مطالعاتی احداث اکوکمپ در مراغه اشاره کرد و گفت: عملیات مطالعاتی ایجاد اکوکمپ گردشگری روستایی در این شهرستان از امروز آغاز شده و به زودی بعد از پایان طرح مطالعاتی شاهد تخصیص بودجه و اجرایی شدن آن در مراغه خواهیم بود.
کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در کشور در حوزه‌ های مختلفی هم چون صدور مجوزهای پلاک ترانزیتی، صدور اسناد بین المللی و ایجاد کمپ‌های گردشگری در کشور فعالیت می‌کند.
به گزارش ایرنا، مطالعات اجرایی پروژه ایجاد اکوکمپ های گردشگری در مراغه از امروز با حضور مشاوران و مهندسین شرکت گردشگری کشور آغاز شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.