به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در بازدید از طرح بازآفرینی شهری شهرداری در شهرک اندیشه تبریز اظهار داشت: این طرح شامل 2 بخش بافت فرسوده و حاشیه نشینی در زمینی به وسعت بیش از 14 هزار مترمربع است و مقدمات خوبی در هر دو بخش فراهم شده است.
وی با بیان اینکه اگر اجرای طرح ها به خوبی پیش برود، نتایج خوبی برای 350 هزار نفر حاشیه نشینی که در تبریز ساکن هستند، خواهد داشت، افزود: تسهیلات و مکان جدید برای انتقال از جمله مشکلاتی است که با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برطرف می‎شود.
خدابخش با بیان اینکه حاشیه نشینان از خدمات شهری نیمه محروم هستند، گفت: اجرای این طرح مزایای خوبی برای آنان دارد و طرح بازآفرینی شهری یکی از اولویت‎های دولت است که در این راستا، جلسه‎ای توسط ریاست جمهوری و استانداران و شهرداران هشت کلانشهر کشور برگزار شد.
وی از انتقال 175 واحد مسکونی در قالب اجرای این طرح به اتوبان پاسداران خبر داد و افزود: این واحدها که در حاشیه‎شهر قرار داشتند، در هنگام بروز حوادثی مانند سیل و زلزله، امکان دسترسی نداشتند و منطقه فعلی پس از انتقال به اتوبان پاسداران به فضای سبز تبدیل می‎شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حل مشکل وام واجدان شرایط انتقال واحد مسکونی به شهرک اندیشه، بر ادامه کار توسط پیمانکاران تاکید کرد و گفت: 600 واحد در این شهرک در حال ساخت است و امیدواریم این تعداد به 10 هزار واحد برسد که این امر باعث خروج صنعت ساختمان از رکود نیز می شود.

** تبریز 2400 هکتار بافت حاشیه نشین دارد
شهردار تبریز نیز در این بازدید اعلام کرد این کلان شهر حدود 2 هزار و 400 هکتار بافت حاشیه نشین و 2 هزار هکتار بافت فرسوده دارد.
ایرج شهین باهر با اشاره به برنامه‎های شهرداری تبریز برای بهسازی مناطق شهری گفت: با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه های مبنی بر توانمندسازی منطقه، ایجاد کاربری‎های عمومی مانند فضای سبز و ورزشی و تعریض معابر در نظر گرفته شده است تا خود شهروندان به ساخت و ساز در این مناطق رو بیاورند.
وی اضافه کرد: طرح بازآفرینی شهری نیز از دیگر طرح‎هایی است که به جد پیگیر آن هستیم، به طوری که تاکنون، 175 واحدی که در حاشیه‎ی شهر قرار داشتند یا جزو بافت فرسوده به شمار می‎آمدند، منتقل شده‎اند؛ تلاش می‎کنیم ساخت و سازها به صورت انبوه انجام شود تا ساکنان در جاهای دیگر پراکنده نشوند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.