رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز گفت: قیمت محصولات ایرانی لوازم خانگی حدود 25 درصد و محصولات خارجی نیز 40 درصد افزایش یافته است که هیچ گونه نظارتی برای مدیریت جامع این شرایط وجود ندارد.
محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص وضعیت اخیر بازار  لوازم خانگی، اظهار کرد: امروزه باتوجه به افزایش نرخ ارز، تولیدکنندگان لوازم خانگی در تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه بوده و نمی‌توانند کالای‌ خود را ارائه دهند.
وی با بیان این‌که با کمبود مواد اولیه مواجه هستیم، ادامه داد: با توجه به این‌که بیشتر کارخانه‌های لوازم خانگی در خارج از ایران قرار دارند به همین دلیل با افزایش نرخ ارز، کالا به مقدار کافی وارد کشور نمی‌شود و حتی به علت نبود مواد اولیه، تولیدکنندگان نمی‌تواند محصولات را به مقدار کافی تولید کنند.
وی گفت: نوسانات ارزی سبب شده که فروشندگان لوازم خانگی نتوانند محصولات را با قیمت اولیه در اختیار مشتریان قرار دهند و مشتریان نیز توانایی خرید محصولات را با قیمت های رو به افزایش ندارند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز عنوان کرد: باتوجه به افزایش بی‌رویه قیمت محصولات لوازم خانگی، مسئولین باید جهت تهیه مواد اولیه دلار 4200 تومانی را برای شرکت‌ها اعلام کنند تا ما نیز جهت ساماندهی اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا ارز دولتی برای کالاهایی که مشابه ایرانی ندارند، تعیین کنند تا تولیدکنندگان بتوانند مواد اولیه یکساله خود را تامین کرده و به راحتی محصولات خود را تولید کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.