به گزارش ایرنا، سیدمرتضی نیرومند اسکویی روز دوشنبه در نشست بررسی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراغه افزود: در این راستا، اراضی مستعد و مناسب برای اجرای مطالعات و ایجاد این منطقه شناسایی می شود.
وی با بیان اینکه ایجاد این منطقه نیازمند وجود زیرساخت های لازم است ادامه داد: با همکاری منابع طبیعی، محیط زیست، مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی، نقشه های هوایی و مطالعاتی برای بررسی گزینه های مختلف برای ایجاد منطقه اقتصادی تهیه خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین در راستای توسعه بخش تولید و صنعت این شهرستان، ایجاد شهرک صنعتی دوم به عنوان مصوبه دولت در دستور کار قرار گرفته و برای این منظور مکان یابی لازم انجام می شود.
فرماندار مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر همراهی و همکاری ادارات شهرستانی برای تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گفت: موانع و مشکلات پیش روی تامین و تملک زمین های مورد نیاز این طرح بزرگ با رایزنی مدیران استانی و کشوری مرتفع می شود.
حمید شکری از ارائه گزینه های مناسب برای ایجاد این منطقه و شهرک صنعتی دوم خبرداد و افزود: براساس استعلام ها و مراحل قانونی، با تملک زمین، این اراضی در اختیار شهرک های صنعتی برای اجرای این دو طرح قرار داده خواهد شد.
طرح پیشنهادی منطقه ویژه اقتصادی سهند مراغه در سال ۸۵ با گرایش منطقه ویژه اقتصادی صنایع خشکبار، میوه و تره بار به وزارت کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه و پس از پیگیری‌های انجام یافته، در 28 آذر 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در 13 خرداد 97 دولت دستور فعال سازی و عملیاتی نمودن این منطقه را صادر کرد.
مقرر است این منطقه در محدوده ای به وسعت ۷۰۰ هکتار و احتمالا در حاشیه بزرگراه مراغه ـ بناب و در داخل محدوده شهرستان مراغه ایجاد شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.