به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف مراغه افزود: در وضعیت کنونی اشتغال در کشور ، یکی از حوزه هایی که امیداور کننده و اشتغال زا است حوزه صنعت فرش بافی است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به جایگاه هنر فرش بافی در مراغه افزود: در بسیاری از شهرهای کشور صنعت فرش بافی وجود ندارد و این در حالی است که شهرستان مراغه به عنوان یکی از مهمترین قطب های صنعت فرش در کشور شناخته می شود.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در تمامی زمینه ها از جمله در بحث صادارت صنعت فرش آماده کمک و همکاری است.
وی ادامه داد: برای رونق این هنر و صنعت، بافندگان فرش باید سلیقه مشتری و پذیرش بازار روز را در امر صادرات در نظر داشته باشند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه با هدف شناساندن هنر قالیبافی، عرضه مستقیم محصولات و تشویق به سرمایه گذاری در صنعت فرش برپا شده است.
ایوب خیراللهی افزود: در این نمایشگاه بیش از 3 هزار تخته فرش ابریشم، گل ابریشم و تابلو فرش از دست بافته ‌های هنرمندان مراغه ‌ای و همچنین هنرمندان شهرهای قم، زنجان، بناب، ملکان و سردرود در 18 غرفه عرضه شده است.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال فروش ثبت شد افزود:: در این نمایشگاه بیش از 200 میلیارد ریال فرش، تابلو فرش، قالی، قالیچه، فرش هایی در طرح های برجسته و ابریشم در معرض دید خریداران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: نمایشگاه فرش دستباف مراغه فرصتی مناسب و فضایی مستعد برای معرفی تلاش و هنرهای قشر تلاشگر قالیبافان این منطقه است.
شهرستان مراغه به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کننده فرش ابریشم در کشور است.
به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف مراغه در قالب 18 غرفه از یکم تا ششم مرداد ماه جاری در محل نمایشگاه های دائمی پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.