حسن آذری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه متاسفانه گفت و گو در فضای واقعی و فضای عمومی کشور به معنی واقعی رخ نمی دهد، اظهار داشت: به همین جهت نیاز مخاطبان به رسانه ها بیشتراحساس می شود و طبیعی است که مخاطب به سمت فضای مجازی گرایش می یابد.
وی در مورد سیر بیش از حد مردم در فضای مجازی گفت: مردم باید خودشان کنترل کنند و استفاده شان از فضای مجازی هدفمند باشد و نباید اجباری از بیرون باشد.
آذری، کمبودها و نارسایی های رسانه های داخلی را عامل گرایش مردم به رسانه های خارجی دانست و خاطرنشان کرد: اگر در رسانه های داخل کشور یک بحث تندی هم مطرح بشود بهتر از آن است که در رسانه های خارجی بیان شود.
وی در مورد راهکارهای استفاده حداقلی و استاندارد از فضای مجازی و مقابله با اعتیاد فضای مجازی گفت: باید شناخت فراگیر از هدف فضای مجازی داشته باشیم که متاسفانه در حوزه پژوهش هم، روندها و رویدادها رصد نمی شود.
کارشناس ارتباطات خاطرنشان کرد: باید موسسه ای باشد که از ابعاد مختلف فضای مجازی را بررسی کند و تنها جایی که فعلا به این حوزه می پردازد، پلیس فتا است.
آذری تاکید کرد: اگر فضای مجازی تبدیل به بحران می شود، قسمتی به خلاهای فضای واقعی بر می گردد؛ در فضای واقعی خلاهای مختلفی از جمله جایگزین های خانواده و خلاهای و کمبودهای فضای خانواده وجود دارد.
وی،خودافشایی، خودگشودگی و احساس حمایت کاربران بواسطه ایجاد گروه ها در فضای مجازی را از جمله جذابیت های این فضا برشمرد و گفت: اگر در خانواده به نوجوان فضا و بهای زیادی داده نشود، به سمت فضای مجازی گرایش بیشتری خواهند داشت.
آذری با بیان اینکه یکی از عناصر عصر حاضر ظهور جامعه گفت و گو محور است که ویژگی اصلی آن ایجاد امکان گفت و گو برای همه است، افزود: والدین باید در خانواده به فرزندان امکان بروز و ظهور و بیشتری داده و در گفت و گوها آنها را بیشتر مشارکت دهند.
مدرس دانشگاه های تبریز همچنین برآورده نشدن برخی نیازهای اجتماعی و تفسیری مردم در فضای رسانه ای غالب جامعه را دلیل اصلی گرایش آنان به فضای مجازی دانست و گفت: خلاها و کم کاری های رسانه های کشور باعث شده که مرجعیت فکری به سمت فضای مجازی سوق داده شود که مسوولان باید به این معضل بیشتر بپردازند.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.