عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز با بیان این‌که معلمان ابتدایی گاهی ناچار به کمک‌گیری از زبان محلی هستند، گفت: در سطح ابتدایی، معلمان در برخی از موارد ناچار هستند که برای آموزش از زبان محلی کمک بگیرند، ولی در سطوح بعدی باید زبان معیار ملاک آموزش باشد.
باقر صدری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در مورد سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش در رابطه با ممنوعیت آموزش با زبان محلی در مدارس، اظهار کرد: استفاده از زبان رسمی و یا محلی در آموزش مدارس و به طور کلی نحوی آموزش زبان رسمی و معیار در مناطقی که دارای زبان محلی است بحث مفصل و دقیقی می‌طلبد که در این مجال ممکن نیست.
عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز با بیان این‌که نحوه‌ی آموزش در سطوح مختلف تحصیلی متفاوت است، خاطرنشان کرد: در مقطع ابتدایی در عین اینکه زبان معیار اساس قرار می‌گیرد، اما معلم ناگریز در برخی از موارد از زبان‌های محلی برای تفهیم مطالب استفاده کند، اما در سطوح تحصیلی بالاتر، بهتر است که آموزش با زبان معیار انجام گیرد. 
صدری‌نیا تشریح کرد: معتقدم در عین این‌که زبان معیار اساس قرار می‌گیرد، باید زبان‌های محلی نیز بطور مستقل در مدارس تدریس شوند.
وی در پایان تاکید کرد: در کنار زبان معیار شایسته است که آموزش و پرورش تدابیری بیاندیشد تا زبان‌های محلی به طور مستقل در مدارس تدریس و آموزش داده شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.