واحدهای مستقر در منطقه صنعتی شهید مدنی تبریز با مشکلاتی نظیر نبود امکانات و جرایم «ماده صد» شهرداری که نشأت گرفته از ساخت‌وساز غیر مجاز است، دست و پنجه نرم می‌کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «محمد میانچیان» - نماینده هیئت امناء منطقه صنعتی شهید مدنی با استناد به اسنادی که در دست دارد، مدعی است این منطقه صنعتی در سال 62 با اخذ مجوزهای لازم احداث شده است.
بنا به گفته‌ی وی، محل احداث منطقه صنعتی شهید مدنی در سال 62 جزء حریم شهری تبریز محسوب نمی‌شد، به همین دلیل مجوزی از شهرداری دریافت نشده است. با گذشت زمان و قرار گرفتن آن منطقه در حریم شهری تبریز، شهرداری به موضوع ورود کرده و در نهایت سال 93 حکم تغییر کاربری این واحدها صادر شده و اکنون هر کدام از واحدهای صنعتی با جریمه‌هایی از سوی ماده صد شهرداری مواجه شدند.
میانچیان جریمه شهرداری برای 3000 واحد مستقر در منطقه صنعتی شهید مدنی را واهی می‌داند و اعتقاد دارد شهرداری نباید برای این واحدها جریمه صادر می‌کرد.
وی با گلایه از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌هایش از شهردار تبریز و شهرداری منطقه 7، می‌گوید: با ادامه‌ی این روند و پلمپ واحدها، 15 هزار نفر در این منطقه صنعتی بیکار می‌شوند.
«علی فرخی» - شهردار منطقه 7 تبریز در گفت‌و‌گو با ایسنا، در خصوص مشکلات منطقه صنعتی شهید مدنی می‌گوید: نبود امکانات در یک منطقه صنعتی به معنای فاجعه بوده و از این‌رو شهرداری به دنبال ایجاد امکانات در این منطقه است؛ به طوری که علاوه بر آسفالت مسیر دسترسی، خدمات محله‌ای هم بدون چشم داشت ارایه می‌دهد.
وی با اشاره به نبود امکانات اولیه در منطقه صنعتی شهید مدنی، ادامه می‌دهد: احداث ایستگاه آتش‌نشانی در شهید مدنی ضروری بوده تا در مواقع بحران شرمنده مردم نشویم.    وی در رابطه با جرایم ماده صد واحدهای مستقر این منطقه می‌گوید: جرایم ماده صد بر اساس قانون بوده و فرمول محاسبه آن هم به طور کامل توضیح داده شده است. زمان فعالیت شهردار سابق تخفیف 50 درصدی برای جرایم واحدهای شهید مدنی در نظر گرفته شد و شهردار کنونی نیز با نگرش مثبت به دنبال رفع مشکلات واحدهای این منطقه صنعتی است.
فرخی در خصوص پلمپ سه واحد مستقر در شهید مدنی، اظهار می‌کند: باتوجه به اینکه نگرش شهرداری در راستای حمایت از صنایع و جلوگیری از تعطیلی آن‌هاست، تاکنون نسبت به پلمپ واحدها اقدام نکرده بودیم که به تازگی با دستور دادستانی محترم سه واحد پلمپ شدند و بعد از جلسه با هیأت امنای منطقه در کمتر از 24 ساعت این واحدها فک پلمپ شدند.
شهردار منطقه 7 تبریز اضافه می‌کند: ارتباط تنگاتنگی با هیأت امنای شهید مدنی داریم و هدفمان هم رفع مشکلات منطقه است، در این بین تهمت‌ها ما را از هدفمان دور نکرده و دلسرد نمی‌شویم. 
وی تصریح می‌کند: روستای کجوار که به تبریز ملحق شده، منطقه صنعتی به شمار می رود، ولی برای حل مشکلاتشان با شهرداری در تعامل بوده و اکنون خدمات محله‌ای و امکانات بهره‌مند هستند، هیچگاه نمی‌توانیم خارج از قانون و حیطه وظایف اقدام کنیم.
منطقه صنعتی شهید مدنی در اتوبان شهید کسایی رو به روی خروجی لاله واقع شده است.
*تصاویر زیر، اسناد ارایه شده توسط محمد میانچیان – نماینده هیأت امنای منطقه صنعتی شهید مدنی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.