نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به وضعیت معیشتی معلمان توجه نشود وزیر آموزش و پرورش را استیضاح خواهیم کرد.   
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه در باره اظهار نظر جدید وزیر آموزش و پرورش در مورد زبان‌های محلی گفت: با توجه به حکم صریح قانون اساسی تمامی نمایندگان می خواهند گویش های محلی حفظ شود و حرف وزیر در مورد  زبان های محلی بیجا و سخیفانه است.    
وی از ساخت کارخانه اکسید تیتانیوم با هزینه 46 میلیارد تومان در هشترود خبر داد و گفت: تولید آهن اسفنجی، احداث کارخانه ریل آسانسور، استمهال وام های عقب افتاده کشاورزان محدوده پایاب سد سهند، اختصاص 15 میلیارد تومان وام کم بهره به افراد خسارت دیده از سیل هشترود و 3 میلیارد برای سیل زدگان چاراویماق، تلاش برای سالم سازی آب شرب هشترود و 52 روستا از جمله کارهای انجام شده در طول 2 سال گذشته در منطقه می باشد.     
وی گفت: راه اندازی ایستگاه تلوزیونی کوه مهردار در آینده نزدیک، راه سازی برای روستا های صعب العبور چاراویماق، پل سازی برای 7 روستای هشترود و چاراویماق که در سیل سال گذشته تخریب شده بودند، بهسازی استخر خرابه هشترود و احداث بخش دیالیز بیمارستان چاراویماق با هزینه 350 میلیون تومان از دیگر مواردی است که پیگیری شده و انجام می شود.   
وی اظهار کرد: ازدیگر کارهایی که برای بهبود وضعیت مناطق  هشترود و چاراویماق انجام گرفته می توان به خرید ماشین آلات سنگین و ماشین آتشنشانی برای شهرداری چاراویماق، وصل راه ارتباطی چاراویماق به میاندوآب، خرید 4 دستگاه تصفیه خون دیالیز و ...  اشاره کرد.    
امینی اضافه کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در خانه ملت از مسئولان رده بالای کشور می خواهم با تخصیص اعتبار به مجموعه سد سهند تمامی فازهای پایاب این سد را اجرا کرده و آب مورد نیاز کشاورزان را به آنها برسانند، در محدوده قلعه باستانی ضحاک برای تفریح مردم و ایجاد شغل وسایل مورد نیاز را فراهم آورند، از اختصاص سهمیه استخدامی مناطق هشترود و چاراویماق برای سایر مناطق جدا خود داری کنند، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به طرف این دو شهرستان سوق دهند و در گرفتن مالیات از بازاریان هشترود بر خورد رحمانی داشته باشند.    
امینی از برقرای بیمه خبرنگاران خبر داد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.