به گزارش ایرنا، سیدحمزه امینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش باید در راستای حفظ و تقویت زبان های محلی تلاش کند و مانع از بین رفتن آنها شود.
وی گفت: در صورت عدم توجه به معیشت معلمان از سوی آموزش و پرورش، استیضاح وزیر را امضاء خواهم کرد.
امینی افزود: حفظ شخصیت معلمان و بهبود وضعیت حقوق آنها واجب است و باید شان و مقام معلم حفظ شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از وجود آرسینیک در آب شرب شهر هشترود ابراز نگرانی کرد و گفت: آرسینیک موجود در آب شرب سلامت مردم را تهدید می کند و برای رفع این مشکل باید هرچه زودتر سد کلقان آبگیری شود تا از این طریق آب شرب سالم هشترود تامین شود.
امینی از توجه کم به روستاها نیز انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر دولت به روستاها شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از ساخت کارخانه اکسید تیتانیوم با هزینه 460 میلیارد ریال در هشترود خبر داد و گفت: تولید آهن اسفنجی، احداث کارخانه ریل آسانسور، استمهال وام های عقب افتاده کشاورزان محدوده پایاب سد سهند، اختصاص 150 میلیارد ریال وام کم بهره به افراد خسارت دیده از سیل هشترود و 30 میلیارد ریال برای سیل زدگان چاراویماقی، سالم سازی آب شرب هشترود و 52 روستا از جمله کارهای انجام شده در طول 2 سال گذشته در منطقه است.
امینی همچنین از ساخت بخش دیالیز بیمارستان چاراویماق با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریال تا هفته دولت خبر داد.
وی از اجرایی شدن بیمه خبرنگاران نیز خبر داد و گفت: در جلسه ای که با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم این موضوع پیگیری شد و وزیر قول مساعد دادند.
شهرستان های هشترود با 57 هزار و چاراویماق با 31 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی در مجلس بوده و در جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته اند.
3077/7486/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.