معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نرخ بالای بی سوادی استان از میانگین کشوری، گفت: متاسفانه این وضعیت شایسته استان ما نیست، باید مانع رشد بی سوادی از سنین پایین در مناطق کم برخوردار از امکانات تحصیلی باشیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در شورای آموزش و پرورش استان، بیان کرد: باید در جذب کودکانی که از ادامه تحصیل باقی مانده‌اند، به صورت جدی ورود کنیم و سایر نهادها از جمله بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای مردمی نیز در شناسایی افراد بی سواد استان همت مضاعف داشته باشند.
وی با بیان این‌که تغییر کاربری محل آموزشی به صلاح شهر و روستا لحاظ شود، گفت: نباید به دلیل کسب درآمد، فضایی را که در آینده به آن نیاز آموزشی خواهیم داشت به دلیل اقدامات کارشناسی نشده از دست بدهیم، بلکه ملاحظات قانونی باید در آن‌ها رعایت شود.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به ۲۴ هزار نفر دانشجو، افزود: با استفاده از این فرصت، جوانان می‌توانند مطمئن شوند که در این دانشگاه  از آینده شغلی مطلوب برخوردار می‌شوند، از وزارت آموزش پرورش نیز خواستار افزایش پذیرش دانش آموزان زیادی در این دانشگاه خواهیم شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.