نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت های این شهرستان در بافت فرش و ورنی، خواستار اختصاص سهمیه ویژه بیمه تأمین اجتماعی برای فرشبافان شهرستانهای اهر و هریس شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بیت اله عبدالهی در بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شهرستان اهر،  ایجاد بیمارستان تأمین اجتماعی در شهرستان اهر را خواسته اصلی مردم و مسئولان منطقه عنوان کرد. 
وی گفت: با وجود بیش از 150هزار نفر جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران انتظار داریم این خواسته بحق مردم منطقه در احداث بیمارستان اجتماعی تأمین اجتماعی در این منطقه محقق شود تا افراد تحت پوشش این سازمان برای درمان به مرکز استان مراجعه نکنند. 
این نماینده مجلس بیکاری را یکی از معضلات و تهدیدات جدی برای شهرستان اهر برشمرد و افزود: متأسفانه نبود طرح های تولیدی و صنعتی اشتغالزا باعث شده جوانان این منطقه با نبود فرصت های اشتغال مواجه شوند که انتظار داریم با تسهیلات ویژه و حمایت از کارافرینان این وزارتخانه بتواند گام‌های اساسی برای تقویت زیرساخت‌های اشتغال و صنعت بردارد. 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین یکی از معضلات اساسی و موانع توسعه شهرستان را جاده اهر – تبریز برشمرد و بر ضرورت انعکاس مشکلات این جاده که 13 سال است عملیات اجرایی ان شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده است، تاکید کرد. 
عبدالهی در ادامه بر ضرورت برخورد با برخی مدیران تعاونی مسکن متخلف که در این شهرستان باعث شده اند عده ای از اقشار کم درآمد جامعه بخصوص کارگران همچنان در انتظار مسکن مهر باشند رسیدگی و برخورد شود. 

فرماندار اهر نیز در این بازدید به برخی محدودیت ها در اعطای تسهیلات بانکی کم بهره عشایری و روستایی گفت: متأسفانه این محدودیت باعث شده اهالی این منطقه نتوانند از این تسهیلات بانکی بهره مند شوند که انتظار داریم با تجدید نظر در ایتم های در نظر گرفته شده متناسب با قابلیت ها و موقعیت منطقه ای افراد واجدالشرایط روستایی و عشایری بتوانند  از این تسهیلات بهره مند شوند. 
زاهد محمودی آغاز عملیات اجرایی خانه امید با حمایت و سازمان بازنشستگی را گامی عملی در راستای حمایت از این قشر در شهرستان اهر برشمرد و اظهار امیدواری کرد این گونه خدمات فرهنگی رفاهی اجتماعی توسعه یابد. 
وی گفت: این مکان که مساحت آن 1270 متر مربع می باشد با مساعدت شورای شهر به صورت رایگان جهت احداث خانه امید برای بازنشستگان قرار گرفته است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.