اسماعیل عطاپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اعلام کرد: این طرح در راستای رفع التهاب و آرام سازی فضای بازار و به منظور ایفای مطلوب وظایف ذاتی، قانونی و تکلیفی، جهت اقدامات بهنگام و بازدارنده با استفاده از همه اهرم های قانونی در جهت برخورد مؤثر با تخلفات احتمالی همچون احتکار، عدم عرضه و گرانفروشی اجرا می شود.
وی در خصوص اهداف انجام طرح ویژه نظارتی اظهار داشت: ایجاد ثبات و آرامش در بازار، افزایش رضایتمندی مردم، هدفمندسازی بازرسی ها با توجه به اولویت های کالایی و خدماتی منطبق با سیاست گذاری کارگروه تنظیم بازار و برخورد با متخلفان، استفاده حداکثری و بهره گیری از ظرفیت و توان ناظران افتخاری، اتاق های اصناف، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان و دیگر تشکل های بخش خصوصی از اهداف این طرح ویژه نظارتی است.
عطاپور ادامه داد: جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم افزایی و همکاری مؤثر با سایر نهادها و دستگاه های ذیربط در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از دیگر اهداف اجرای طرح نظارتی ویژه است.
وی از تمامی بنگاه های اقتصادی استان به ویژه اصناف و بازاریان خواست نسبت به رعایت مفاد قانون نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان اهتمام جدی داشته باشند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شهروندان نیز خواست که هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق سامانه تلفنی 124 این سازمان اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به گزارش آنها رسیدگی شود.
حدود 150 هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی فعالند که 39 درصد آنها در بخش توزیعی، 32 درصد در حوزه تولیدی، 17 درصد در بخش فنی و 12 درصد در بخش خدماتی متمرکز هستند.
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.