نقی مسکینی روز چهارشنبه در بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی روستاهای بخش مرکزی به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری های مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی عملیات بازسازی راه دسترسی آشان به یایشهری به طول 132 متر که بر اثر سیل فروردین امسال تخریب شده بود در حال اجرا است.
وی ادامه داد: برای بازسازی 32 متر از این مسیر 440 میلیون ریال از محل ستاد مدیریت بحران استان هزینه شده و به زودی با تامین اعتبار بازسازی باقیمانده این مسیر نیز آغاز خواهد شد.
بخشدار مرکزی مراغه نیز در حاشیه این بازید به طرح های عمرانی در دست اجرا در روستای علویان اشاره کرد و افزود: برای پوشش کانال آبرسانی به صورت دال بتنی، فضای سبز، جدول گذاری به طول 110 متر و دیوار سنگی به متراژ 550 مترمکعب در مجموع یک میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.
حکیمه انتظاری به طرح های بخشداری مرکزی در روستای تازه کند قشلاق نیز اشاره کرد و افزود: زیرسازی مسیر اصلی روستا به متراژ هفت هزار مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال، تکمیل جدول گذاری و اجرای دیوار حائل با اعتبار 300 میلیون ریال از طرح های در دست اجرا در این روستاست.
وی در بازدید از طرح های عمرانی روستای آشان نیز گفت: تملک 30 باب منزل مسکونی با همکاری اهالی روستا، مسیرگشایی به طول یک هزار متر با اعتبار 2 میلیارد ریال و جابجایی 10 تیر برق از جمله طرح های اجرایی در این روستا است.
وی به طرح های مشارکتی بخشداری مرکزی و راهداری شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: نصب 400 متر گاردریل در مسیر روستای یای شهری و بیش از 60 متر در روستای هریس از اقدامات مشارکتی بخشداری مرکزی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این بخش است.
انتظاری به احداث غسالخانه در روستاهای این بخش نیز اشاره کرد و گفت: عملیات احداث غسالخانه در روستای صومعه در زمینی به مساحت 40 متربع و با اعتبار 330 میلیون ریال و همچنین غسالخانه روستای هریس با اعتبار 220 میلیون ریال در حال اتمام است.
وی به عملیات گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: از 74 روستای بخش مرکزی، 63 روستا از نعمت گاز برخوردار بوده و عملیات گاز رسانی به سه روستای این بخش نیز در دست اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین هشت روستا در این بخش زیر 20 خانوار است که در تلاشیم این روستاها نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا 68 هزار نفر جمعیت دارد که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 57 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.