در فاصله چند روز مانده به شروع فصل جدید مسابقات لیگ برتر فوتبال، هنوز وضعیت مالکیت باشگاه گسترش فولاد مشخص نشده است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، باشگاه گسترش فولاد تبریز، باشگاهی کم‌سن‌وسال، اما بزرگی است که به لطف خصوصی بودن و حضور مالک توانمندی به نام محمدرضا زنوزی، همواره جزو بهترین‌ها بوده و به نوعی، الگویی برای خصوصی‌سازی باشگاه‌ها در ایران به شمار می‌رود.
 
گسترش فولاد در پنج فصل حضور مداوم خود در سطح یک فوتبال کشور، هیچ‌گاه زنگ تفریحی برای سایر تیم‌ها نشده و همواره تیمی متوسط قلمداد می‌شد و اکنون خود را برای ششمین سال متوالی حضورش در لیگ برتر آماده می‌کند.
 
حضور زنوزی در رأس مالکیت گسترش فولاد و امکانات سخت‌افزاری این باشگاه، آبی‌های تبریز را از سایر باشگاه‌های خصوصی ناموفق ایران متمایز می‌کند. زنوزی که اکنون سابقه زیادی در فوتبال دارد، سال گذشته در آستانه فروپاشی باشگاه باقدمت ماشین‌سازی، امتیاز این باشگاه دسته یکی را نیز خرید تا علاوه بر این‌که سوپرمن فوتبال آذربایجان لقب بگیرد، توانست تیم قدیمی سبزپوش تبریزی را نیز از بحران نجات دهد.
 
از همان روز به بعد، امکانات باشگاه گسترش فولاد تقریباً با تیم ماشین‌سازی به اشتراک گذاشته شد و بازی‌های خانگی ماشین‌سازان نیز به ورزشگاه بنیان دیزل منتقل شد.
 
گسترشی‌ها توانستند لیگ سال گذشته را با هدایت فیروز کریمی، با قرارگیری در رده نهم جدول به پایان برسانند که عملکرد قابل قبول این تیم، مخصوصاً از زمان حضور کریمی بر روی نیمکت آبی‌ها را نشان می‌داد و فیروز کریمی نیز بارها به قرارداد و برنامه بلندمدت خود با باشگاه گسترش فولاد تأکید کرده بود و این موضوع، به نوعی، بیانگر خیز زنوزی برای تبدیل کردن تیمش به یک مدعی بود؛ تیمی که همیشه در زیر سایه همشهری‌اش تراکتورسازی فعالیت کرده است!
 
اما بعد از پایان لیگ هفدهم، زمزمه‌های واگذاری باشگاه تراکتورسازی به گوش رسید و در حالی که سرخ‌های تبریز، مشتری پر و پا قرص دیگری جز زنوزی نداشتند، مالکیت این باشگاه نیز به محمدرضا زنوزی واگذار شد تا این شخص متمول، به شخص اول فوتبال آذربایجان تبدیل شود.
 
انتشار خبر مالکیت زنوزی در تراکتورسازی، موجی از شادی را در بین هواداران پرشور این تیم ایجاد کرد و انتظار انجام خریدهای بزرگ برای فصل جدید در بین هواداران، روز به روز بیشتر شد؛ تا جایی که در فضای مجازی، به شوخی، نام‌هایی همچون رونالدو، مسی، نیمار و ... نیز برای حضور در تراکتورسازی به گوش می‌خورد!
 
مالک جدید باشگاه تراکتورسازی که اکنون از محبوبیت دوچندانی نیز برخوردار شده بود، بخش بزرگی از تمرکز خود را به روی تیم جدیدش برد و از سویی، خبر عدم فعالیت یک مالک با دو باشگاه در سطح اول فوتبال کشور، زنوزی را دچار چالش بزرگی کرد، چرا که او مجبور به واگذاری باشگاه گسترش فولاد شده بود.
 
زنوزی که اکنون سه تیم بزرگ تبریز را در دست داشت، شبانه، مالکیت باشگاه ماشین‌سازی را به رسول خطیبی واگذار کرد تا حداقل یکی از دغدغه‌هایش کم شود و اکنون در فاصله چند روز مانده به فصل جدید لیگ برتر، هنوز تکلیف باشگاه گسترش فولاد مشخص نشده است.
 
چندی پیش جلسه‌ای بین محمدرضا زنوزی و کامران فردوس در خصوص واگذاری تیم گسترش فولاد تبریز به شرکت "تهران کاررسا" که در نیم فصل دوم لیگ هفدهم، مالکیت نفت تهران را بر عهده داشت، برگزار شد و قرار بود با انتقال امتیاز گسترش به این شرکت، تیمی با نام ماشین‎‌سازی تبریز در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کند؛ اما اکنون خبر می‌رسد که به دلیل عدم توانایی مالی شرکت نام‌برده، این انتقال منتفی شده و وضعیت مبهمی را پشت سر می‌گذارد. گویا زنوزی، خواستار ضمانت‌های مالی قابل توجهی برای واگذار کردن گسترش فولاد بوده و این درخواست تا به حال از عهده متقاضی خرید این باشگاه تبریزی خارج بوده است.


با وجود همه این تفاسیر، گسترش فولاد از مدتی قبل، تمرینات آماده‌سازی خود را زیر نظر فیروز کریمی در تبریز آغاز کرده و بازیکنان این تیم نیز در حال تمرین و آماده‌سازی برای حضور در لیگ هجدهم هستند؛ این در حالی است که این تیم، فعالیتی نیز در بازار نقل‌وانتقالات نداشته و تا کنون، حتی بازیکنانی از جمله سامان نریمان‌جهان، علیرضا نقی‌زاده، احمد زنده‌روح و ... را نیز از دست داده‌اند.
 
در این میان، نه تنها وضعیت مالکیت باشگاه گسترش فولاد مبهم است، بلکه وضعیت کادر فنی و حتی مدیرتی این باشگاه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و از چند روز گذشته، زمزمه‌هایی مبنی بر حضور هوشنگ نصیرزاده (مدیرعامل کنونی باشگاه گسترش فولاد) به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به گوش می‌خورد. همچنین، شایعاتی نیز در خصوص مدیرعاملی صادق درودگر در تیم گسترش فولاد وجود داشت که این خبر، تکذیب شد.
 
از سوی دیگر، صحبت‌هایی در خصوص این‌که یک نفر یا یک مجموعه، نمی‌تواند مالک دو باشگاه لیگ برتری باشد، زمزمه‌های انتقال امتیاز این باشگاه را نیز روز به روز پررنگ‌تر می‌کند.
 
علی اکبرزاده، مدیر روابط عمومی باشگاه گسترش فولاد در خصوص آخرین وضعیت باشگاه اظهار کرد: هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد تغییر کرده و اکنون این باشگاه، به جای گروه سرمایه‌گذاری دریک، مستقیماً زیر نظر گسترش فولاد در حال فعالیت است.
 
وی افزود: مجموعه گسترش فولاد نیز به نام خود زنوزی نیست و زیر نظر داماد وی فعالیت می‌کند؛ بنابراین، از نظر قانونی مشکلی بابت حضور این تیم در لیگ برتر وجود ندارد؛ اما هنوز هم وضعیت باشگاه گسترش فولاد به طور قطعی مشخص نشده و باید منتظر یکی دو روز آینده باشیم.
 
اکبرزاده بیان کرد: تمرینات پیش‌فصل تیم گسترش فولاد به طور منظم زیر نظر فیروز کریمی انجام شده و مشکلی از بابت آمادگی بازیکنان وجود ندارد، اما هنوز تشریفات اداری همچون ثبت قرارداد و تست پزشکی برای این تیم انجام نشده است و منتظر تعیین تکلیف هستیم.


اما هیئت فوتبال آذربایجان شرقی، نظر دیگری درباره این قضیه دارد؛ به طوری که محمدرضا تقیون، مدیر روابط عمومی این هیئت در این خصوص می‌گوید: تا این لحظه، هیچ‌گونه نامه‌ای در خصوص انتقال امتیاز باشگاه تراکتورسازی دریافت نکرده‌ایم و از نظر ما، عباس الیاسی سرپرست باشگاه تراکتورسازی است و هوشنگ نصیرزاده و سعید حاجی‌زاده نیز مدیران عامل باشگاه‌های گسترش فولاد و ماشین‌سازی هستند.
 
وی افزود: هر اتفاقی که تاکنون در خصوص انتقال امتیازات باشگاه‌های تبریزی رخ داده، در فضاهای مجازی بوده و هیئت فوتبال آذربایجان شرقی، نامه‌ای را در این خصوص دریافت نکرده است.
 
تقیون خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون، هیچ قراردادی از دو باشگاه لیگ برتری و دو باشگاه دسته یکی در هیئت فوتبال ثبت نشده و تنها قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم فوتسال مس سونگون ثبت شده است.
 
حال باید منتظر اتفاقات مهم روزهای آینده ماند و دید که محمدرضا زنوزی، در آستانه شروع لیگ برتر، چه تصمیمی در خصوص تیمش خواهد گرفت.
 
گفتنی است؛ گسترش فولاد در گام نخست لیگ برتر، باید روز جمعه (پنج مرداد) به مصاف استقلال خوزستان برود.
 
گزارش از: فرشید رئوفی Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.