به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرک صنعتی شهید سلیمی، اظهار داشت:‌ با توجه به خسارت های سنگینی که قطعی برق بدون اطلاع رسانی قبلی به واحدهای تولیدی تحمیل می کند قطع این چنینی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود: شرکت برق باید نسبت به ارایه برنامه قطعی معین و مشخص شهرک های صنعتی اقدام کند، در غیر این صورت برابر قانون برخورد قضایی صورت می گیرد.
حجت الاسلام مظفری با اشاره به مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی واحدهای تولیدی، گفت: ‌اینکه در شرایط اقتصادی فعلی در قبال دیرکرد چند روزه پرداخت حق بیمه واحدهای تولیدی را جریمه کنیم منصفانه نیست، واحدهای تولیدی سنگر جنگ اقتصادی با دشمن هستند و باید برابر اختیارات برخورد مهرآمیزی با آن ها داشته باشیم.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: عزم راسخ برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در اغلب دستگاه های اجرایی وجود دارد و مدیران واحدهای تولیدی هم در شرایط موجود نسبت به کشور و آینده آن احساس مسئولیت دارند .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز گفت: دستگاه قضایی همواره در حل مشکلات واحدهای تولیدی همراه ما بوده و این امر قوت قلبی برای صنعتگران محسوب می شود.
سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: بر اساس آخرین آمارگیری میدانی انجام شده از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شهید سلیمی از 775 واحد تولیدی پروانه بهره برداری گرفته، 575 واحد فعال هستند که نشان می دهد 75 درصد واحدهای تولیدی هر چند با ظرفیت های مختلف فعال هستند.
وی با اشاره به انتقادات صورت گرفته از وضعیت واحدهای صنعتی، گفت: مشکل وجود دارد، ولی امید هم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 2.4 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی بود که توسط همین واحدهای تولیدی بدست آمد و این نشانه خوبی برای گردش چرخ صنعت است.
نیرومند ادامه داد: تلاش می کنیم تا مشکلات واحدهای تولیدی را یک به یک احصا و حل کنیم و در این راستا نیز کمیته بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در عالی ترین سطح شرکت شهرک های صنعتی استان راه اندازی شده است.
آذربایجان شرقی با 3.9 میلیون نفر جمعیت دارای 54 شرکت و ناحیه صنعتی بوده که این تعداد شامل 37 شهرک و 17 ناحیه صنعتی است.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.