به گزارش ایرنا، مصطفی صفائی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار مراغه افزود: با توجه به لزوم اجرای تعمیرات اساسی در موتور این هواپیما، قطعات لازم برای این منظور تامین شده و پس از نصب و اجرای تست های لازم، پروازهای فرودگاه سهند برقرار می شود.
وی ادامه داد: وجود برخی تحریم ها در زمینه تامین قطعات هواپیمایی از دلایل طولانی شدن روند تعمیر هواپیماهای مسافربری شده و این امر در بسیاری از شرکت های هواپیمایی کشور نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: بازبینی و اجرای تعمیرات دوره ای در هواپیماهای مسافربری از جمله راهبردهایی است که شرکت فرودگاه های کشور برای حفظ جان مسافران پروازهای داخلی و خارجی به کار گرفته است.
صفایی گفت: فرسوده بودن ناوگان شرکت های هواپیمایی که بیشتر آن بر اثر وجود تحریم ها و عدم فروش هواپیماهای جدید از جمله ATR ها بوده، فرودگاه های کوچک و متوسط کشور را با چالش اساسی روبرو کرده است.
وی با اشاره به رایزنی با برخی شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز از طریق فرودگاه سهند افزود: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، در صورت تامین برخی زیرساخت ها، پروازهای هفتگی از طریق این شرکت نیز برقرار خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم تامین اعتبار ویژه برای تکمیل جایگاه سوخت فرودگاه سهند گفت: 50 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این جایگاه به سیستم و دستگاه های سوخت رسان نیاز است که با راه اندازی و تکمیل آن شاهد برقراری پروازهای هفتگی به مقصد مشهد و سایر شهرها از این فرودگاه خواهیم بود.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع فرودگاه سهند توسط شرکت فرودگاه های کشور اضافه کرد: با همکاری شهرداری و سایر نهادها باید از ساخت و سازها در حریم فرودگاه جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، پروازها از فرودگاه سهند از یک ماه پیش تاکنون به دلیل مشکل و نقص فنی در هوایپمای شرکت خدمات رسان به این فرودگاه (تابان ایر) متوقف شده است.
ساخت فرودگاه سهند در سال 1375 خورشیدی در زمینی به مساحت 42 هکتار در حاشیه جاده مراغه – بناب آغاز شد این فرودگاه از فرودگاه‌ های اقماری اداره کل فرودگاه‌ های آذربایجان ‌شرقی است.
این فرودگاه دارای سالن ترمینال به مساحت یک هزار و 200 متر است و از سه سال پیش به دلیل برخی مشکلات در باند پرواز و محدودیت های پرواز به حالت نیمه فعال درآمده بود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.